Khasan Alzaanin / Zuma Press / ContactoPhoto
MADRID, 24 Jun. (EUROPA PRESS) -
El balanç de palestins morts a causa de l'ofensiva deslligada per l'Exèrcit d'Israel contra la Franja de Gaza després dels atacs del 7 d'octubre del 2023 ha superat la barrera dels 56.000, segons han denunciat hui dimarts les autoritats de l'enclavament, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamas).
"El balanç de l'agressió israeliana ha augmentat a 56.077 màrtirs i 131.848 ferits des del 7 d'octubre del 2023", ha dit el Ministeri de Sanitat gazatí, que ha agregat que durant les últimes 24 hores s'han confirmat 79 morts i 289 ferits, entre ells 49 morts i 197 ferits en atacs contra persones que anaven a arreplegar ajuda humanitària.
Així mateix, ha especificat que almenys 5.759 persones han mort i 19.807 han resultat ferides des del 18 de març, data en la qual l'Exèrcit israelià va trencar l'alto el foc pactat al gener amb Hamas i va rellançar la seua ofensiva, si bé ha incidit que els equips d'emergència no poden accedir a algunes zones en les quals hi ha cadàvers.