Ascer preveu que el sector ceràmic tanque l'any amb una caiguda de les exportacions

Archivo -  Vicente Nomdedéu, president d'ASCER
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 19 septiembre 2024 15:22

   CASTELLÓ, 19 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El president de l'Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Cermics (ASCER), Vicente Nomdedéu, ha assegurat hui que es preveu una caiguda de les exportacions del sector cermic durant el present exercici en comparació amb el 2023, mentre que s'espera que el mercat nacional cresca una mica.

   Nomdedéu s'ha manifestat així davant dels mitjans de comunicació després de la presentació de la campanya per a posar en relleu els valors de la cermica europea.

   Segons ha explicat, la caiguda de la demanda en el sector seguix produint-se i ve provocada per "temes estructurals dels pasos europeus, que continuen en una profunda crisi, i perqu hi ha productors de fora de la UE que no estan treballant amb les mateixes armes que nosaltres".

   "El reglament en el terreny de joc no és igual per a tots i uns poden dedicar temps a fer coses mentre nosaltres estem invertint el nostre temps a fer unes altres que ens resten competitivitat", ha apuntat.

   Nomdedéu ha recordat que la "caiguda lliure" que es produa en el sector des del 2022 i 2023 s'ha frenat enguany, "per a no implica que s'haja passat a créixer, doncs el sector seguix caent en vendes d'exportació i en producció, per la qual cosa s'estima que per a finals d'any hi haur un retrocés en estos indicadors, encara que no seran les caigudes de 2022 i 2023".

   El president de la patronal del sector cermic ha destacat que el "rebot" es produir el 2025, segons les estimació d'Ascer.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press