Ricardo Rubio - Europa Press - Archivo
MADRID, 31 May. (EUROPA PRESS) -
BBVA ha convocat una junta general extraordinria d'accionistes que se celebrar el 5 de juliol, al Palu Euskalduna de Bilbao, en la qual proposar l'ampliació de capital que necessita per a dur a terme el bescanvi d'accions amb Banc Sabadell en l'OPA de carcter hostil.
L'importa nominal mxim de l'ampliació ser de 551,9 milions d'euros i es realitzar amb aportacions no dinerarias, mitjanant l'emissió i posada en circulació de fins a 1.126 milions d'accions, de 0,49 euros de valor nominal cadascuna d'elles, de la mateixa classe i amb els mateixos drets i obligacions que les accions de BBVA actualment en circulació.
L'import definitiu de l'ampliació de capital dependr del nombre d'acceptacions que es reben per part dels accionistes de Sabadell. No suposar desemborsament algun per part dels accionistes de BBVA.
L'augment de capital i l'emissió de les noves accions aniran dirigides "exclusivament" als accionistes de Sabadell que acudisquen a l'OPA, ja siga per acceptar voluntriament durant el període d'acceptació o en virtut de l'exercici dels drets de compra i venda forosa resultants de l'oferta, segons es detalla en l'ordre del dia que BBVA ha publicat hui en la CNMV.
L'ampliació de capital s'executar total o parcialment, i en una o diverses vegades, en funció del resultat de l'OPA i, si escau, de l'exercici dels drets de compra i venda forosa resultants de l'operació.
De fet, el segon punt que se sotmetr a votació dels accionistes ser facultar al consell d'administració l'execució total o parcial de l'ampliació, en una o diverses vegades, dins del termini d'un any des que s'aprove en la junta d'accionistes.
D'altra banda, les noves accions s'emetran pel seu valor de 0,49 euros més, si escau, una prima d'emissió, que es determinar en funció de la diferncia entre el valor raonable de les accions de Sabadell aportades i l'import de les noves accions emeses.
Cal recordar que BBVA ha proposat als accionistes de Sabadell l'intercanvi d'una nova acció de BBVA per 4,83 accions de l'entitat catalana. Després del bescanvi i suposant un 100% d'acceptació per part dels accionistes de Banc Sabadell, aquests tindrien un 16% de participació en BBVA.
A més, BBVA defensa que els accionistes de Sabadell es beneficiaran d'una prima del 30% sobre el tancament d'ambdues entitats del passat 29 d'abril --abans de conixer-se la intenció de BBVA de fusionar-se amb Sabadell--; del 42% sobre les cotitzacions mitjanes ponderades de l'últim mes; o del 50% sobre les cotitzacions mitjanes ponderades dels últims tres mesos.