Europa Press/Contacto/Ioannis Alexopoulos
MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'ex alcalde de Gran Mánchester i diputat en el Parlament britànic, Andy Burnham, ha confirmat este dilluns la seua candidatura a succeir a Keir Starmer com a líder laborista i primer ministre de Regne Unit, després de l'anunci de la seua dimissió sucumbint a mesos de crítiques i polèmiques que han posat fi a la seua etapa com a líder de l'Executiu britànic sol dos anys després de vèncer les eleccions generals al juliol del 2024.
"La seua decisió marca l'inici d'una transició, i és important que este procés es duga a terme de manera ordenada i responsable. Presentaré la meua candidatura com a part d'este procés", ha anunciat Burnham en un missatge en xarxes socials en el qual agraïx a Starmer el seu "enorme servici" a Regne Unit i el seu "lideratge i dedicació durant un període tan difícil".
En tot cas, l'experimentat polític, que va tenir un paper en el govern de Gordon Brown a la fi de la dècada dels 2000, ha promès "estabilitat, serietat i que se seguisca parant esment als assumptes que més importen". "Això és exactament el que tindrà", ha dit sobre les necessitats del país, després d'una nova dimissió del cap de l'Executiu, sent sis els líders que han passat per Downing Street en l'última dècada.
D'esta forma, ha cridat a tenir una transició ordenada, incidint que el procés que ara s'obri el 9 de juliol per a la successió de Starmer ha de ser "un procés positiu de renovació per al nostre partit i per al nostre país".
"A mesura que avancem, la nostra prioritat ha de ser treballar junts per a retornar al país al lloc on tots volem que estiga. La gent vol veure avanços en el creixement econòmic, el cost de la vida, els servicis públics, l'habitatge i les oportunitats per a la pròxima generació", ha indicat en el missatge amb el qual llança la seua carrera a la disputa del lideratge laborista.
En este sentit, ha recalcat que les convulsions polítiques "mai han de distraure de la responsabilitat de millorar la vida de les persones". "El moviment laborista sempre ha sigut més fort quan mira cap al futur amb confiança i determinació. Això és el que farem a partir d'ara", ha dit llaura recalcar que la transició siga "positiva".