Cocemfe Alacant lamenta que les platges accessibles "no" estiguen operatives fins a juliol

Archivo - Arxiu - La platja del Postiguet, en una imatge d'arxiu
Joaquín Reina - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 31 marzo 2026 13:53

   ALACANT, 31 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Cocemfe Alacant ha lamentat este dimarts que les platges accessibles de la ciutat "no" estiguen operatives fins a l'1 de juliol. Tot això, a pesar que la temporada de bany comença en Setmana Santa. En un comunicat, l'entitat ha assegurat que esta situació, "un any més, evidencia una falta de planificació que repercutix directament en l'exercici de drets fonamentals".

   Per això, reclama a l'Ajuntament d'Alacant i a les administracions competents "que s'adopten mesures urgents que permeten l'obertura immediata dels punts de platja accessibles, així com la implementació d'una planificació clara, estable i coordinada que assegure que estos servicis estiguen operatius des de l'inici de la temporada de bany en els pròxims anys".

   L'entitat també ressalta "la necessitat de reforçar els mecanismes de seguiment i compliment de la normativa en matèria d'accessibilitat, amb l'objectiu d'evitar que esta situació torne a repetir-se i avançar cap a un model de ciutat veritablement inclusiva, en el qual totes les persones puguen gaudir dels espais públics en condicions d'igualtat, sense excepcions ni retards".

   "Mentre altres servicis del litoral ja han sigut activats amb l'inici de la temporada, les infraestructures necessàries per a garantir l'accés universal al mar no estaran disponibles fins a l'1 de juliol, generant una situació de desigualtat que afecta tant a residents com a visitants", han afirmat des de Cocemfe Alacant.

"VULNERACIÓ"

   Des de l'entitat han alertat que "esta situació no respon únicament a un problema organitzatiu, sinó que suposa una clara vulneració del principi d'accessibilitat universal reconegut en la normativa vigent".

   "En este sentit, el Reial decret 193/2023 establix de forma expressa que les administracions públiques han de garantir que les platges, com a espais naturals destinats a l'oci, el turisme i l'esport, siguen accessibles en tots aquells elements destinats a l'ús comú, com a accessos, senyalització, condícies, zones de descans o punts d'assistència", han recalcat.

   I han continuat: "Això implica que no n'hi ha prou que existisquen infraestructures adaptades, sinó que estes han d'estar plenament operatives quan la platja ja està oberta i en ús per la ciutadania. No obstant això, a Alacant, l'absència d'aquests serveis durant l'inici de la temporada de bany evidencia un incompliment pràctic d'esta obligació legal, en impedir que les persones amb mobilitat reduïda puguen gaudir de la platja en condicions d'igualtat respecte a la resta de la població".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press