Comencen els treballs de poda del ficus monumental del Parterre

Després de finalitzar la intervenció es continuar amb els ficus de la Glorieta i el de les Torres de Serrans

Poda del ficus
AYUNTAMIENTO DE VALNCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 4 junio 2024 17:54

   VALNCIA, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La Regidoria de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de Valncia ha donat comenament hui dimarts a la poda del ficus monumental del Parterre, una intervenció en la qual s'ha dut a terme la inspecció en altura de branques principals per a sanejar els arbres i eliminar riscos potencials.

    A més, s'ha realitzat una poda selectiva per a descarregar de pes i evitar, així, el perill d'esquinament i caiguda de branques. Els treballs seguiran hui dimecres. L'actuació, que ja es va iniciar al gener amb la poda del ficus prxim a la piscina Valncia i del ficus dins de Vivers, es realitza per part del personal especialitzat en coordinació amb el Servei de Bombers.

    Per a aix, utilitzen un vehicle equipat amb una cistella de 32 metres, que permet accedir a les parts més elevades d'els exemplars, segons ha informat el consistori en un comunicat. En cada sessió de poda, es generen aproximadament 10 tones de material vegetal, que és traslladat a la planta de compostatge de l'EMTRE. Al setembre del 2022, es va dur a terme l'última intervenció de poda dels ficus monumentals situats a Parterre i Glorieta.

    Els Ficus macrophylla requerixen poda cada dos anys. No obstant aix, si durant la revisió inicial es determina que no és necessria, la poda es posposa fins a l'any següent. El regidor de Parcs i Jardins, Juanma Badenas, ha assenyalat que Valncia compta amb 24 ficus monumentals i el del Parterre "potser siga un dels més coneguts per la posició que ocupa i dels més volguts pels ciutadans".

    "Els treballs de poda es realitzen per a prevenir qualsevol tipus de risc o perill, donada les característiques d'aquests ficus que tenen més de 150 anys, comptem amb la collaboració d'altres serveis com el dels bombers, l'ajuda dels quals agrasc", ha indicat.

    Després de finalitzar la intervenció al Parterre, es continuar amb els ficus de la Glorieta. Així mateix, s'espera que a principis de juliol, una vegada el servei de mobilitat i assenyalament atorgue la seua aprovació, també es realitze la poda del ficus situat enfront de les Torres de Serrans.

    En relació amb les futures actuacions de la Regidoria de Parcs i Jardins, es programar una inspecció per a la preparació de la Batalla de les Flors, assegurant l'adequat pas de les carrosses.

    D'altra banda, s'est preparant la licitació per a la redacció del projecte relacionat amb les obres de la muralleta del ficus del parterre. El procés inclou la presentació d'informes, aprovació i posterior licitació del projecte.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press