Roberto Plaza - Europa Press - Archivo
VALNCIA, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Innovació, Indústria, Comer i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que la Comunitat Valenciana lidera al maig la creació d'ocupació en el sector industrial en tota Espanya, amb 1.757 noves afiliacions a la Seguretat Social, la qual cosa suposa un increment del 0,6 % respecte al mes anterior.
Així, ha assenyalat que segons les dades de la Seguretat Social, per darrere de la Comunitat Valenciana queden Catalunya (1.554 afiliacions) i Madrid (1.325), seguides de la resta de comunitats, que en tots els casos tenen xifres d'increment d'afiliacions industrials poder baix del miler.
En estos moments, a la Comunitat Valenciana hi ha 302.637 persones treballant en el sector industrial, la segona major xifra en termes absoluts de tota Espanya, només per darrere de Catalunya, ha indicat l'administració autonmica en un comunicat.
Les 1.757 noves afiliacions de maig en el sector industrial valenci representen el 17,4 % de totes les noves afiliacions dels sectors productius de la Comunitat Valenciana, que van ascendir a 10.082.
En termes interanuals aquesta última xifra representa un augment de les afiliacions a la Comunitat Valenciana del 2,69 %, per sobre de la mdia espanyola, que es va situar la taxa interanual en el 2,43 %.
Per províncies, a Alacant els afiliats mitjans en la Seguretat Social durant maig han sigut de 749.757, dels quals 579.271 estaven en el rgim general i 143.510 cotitzaven com a autnoms.
A Castelló, la xifra total va ser de 253.185, entre els quals 200.227 han cotitzat en el rgim general i 42.347 com a autnoms.
Finalment, a Valencia, el total d'afiliats al sistema va ascendir a 1.148.402. En el rgim general hi havia 918.020 persones i altres 186.948 estaven inscrites com a autnoms.