Carlos Luján - Europa Press - Archivo
VALNCIA 9 Abr. (EUROPA PRESS) -
La portaveu del Consell, Ruth Merino, ha lamentat que els valencians siguen "els caps de turc" i es vegen "de nou perjudicats" amb la prdua de freqüncies dels AVE entre Valncia i Alacant i Madrid per les obres a l'estació de Chamartín.
Així ha valorat, en roda de premsa després del ple de govern, la reorganització dels servicis d'Alta Velocitat establida per Renfe a partir d'aquest passat dilluns amb motiu de les obres d'ampliació d'Adif a Madrid Chamartín. Aquesta actuació, que es perllongar fins a juliol, pretén duplicar la capacitat de l'estació per a trens d'alta velocitat i llarga distncia.
Merino ha advertit que la reducció de servicis fins a Valncia i Alacant "no té bona pinta" i el Consell esperara a veure "en qu es concreta". A més, ha defensat que no importa que hi haja "combois més llargs" si s'eliminen AVE en determinats horaris.
En la mateixa línia, ha tornat a denunciar la situació dels trens de rodalies, garantint que la consellera de Transports, Salomé Pradas, est "molt preocupada" i en contacte amb el Ministeri perqu "els usuaris deixen de patir el calvari dels continus retards i suspensió de trajectes tots els matins".
En concret, segons va anunciar Renfe, en els AVE es manté el 95% de l'oferta de places de la relació Alacant/Valncia amb Madrid. En el cas de la capital alacantina, la nova estructura dels servicis porta una connexió Avlo entre Alacant i Valladolid.
En funció de la capacitat de la infraestructura amb les obres, se suprimeixen quatre connexions diries (dues per sentit) d'Alacant amb Madrid, per la qual cosa l'oferta passa de 30 a 26 servicis diaris.
Al seu torn, Valncia compta amb una connexió AVE amb Lleó, efectuant parades intermdies a Valladolid i Palencia. En aquest cas, l'oferta passa de 32 a 28 serveis d'alta velocitat diaris, suprimint quatre connexions diries (dues per sentit).