El Consell torna a exigir al Consorci d'Assegurances que resolga el "tap" d'indemnitzacions per la dana

Archivo - Arxiu - La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 6 febrero 2025 15:56

   VALÈNCIA, 6 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha tornat a denunciar este dijous el "baix percentatge de pagaments" del Consorci de Compensació d'Assegurances a empreses afectades per la dana del passat 29 d'octubre a la província de Valencia. "És imprescindible que es desembosse el tap de les indemnitzacions per a poder planificar de manera adequada la reconstrucció", ha reclamat.

   En un comunicat, Cano ha assenyalat que des del Consorci d'Assegurances "només s'han satisfet un 35% de les indemnitzacions a comerços i magatzems i apenes un 26% a la indústria, la qual cosa suposa un pal en les rodes de la recuperació i un factor d'incertesa que posa en perill la continuïtat de moltes empreses en la zona zero quan es complixen cent dies de la tragèdia".

   "Que un 76%; és a dir, tres de cada quatre empreses industrials, no hagen cobrat encara la indemnització és un colp duríssim per a la recuperació de l'activitat que no té cap justificació", ha asseverat.

    La titular d'Indústria ha recordat que associacions com Confecomerç (comerç) o Fepeval (àrees industrials) "porten setmanes reclamant agilitar els pagaments sense que s'haja deixat de produir un degoteig que és desesperante per als afectats.

   "Necessitem una resposta urgent o moltes empreses van a desaparèixer. I no ho diem nosaltres, ho diuen els propis afectats", ha insistit.

   A més, Cano ha reiterat la seua petició al Govern que "no incloga estes indemnitzacions del Consorci d'Assegurances en el seu desglossament d'ajudes perquè corresponen en realitat a indemnitzacions i "per tant, drets que tenen tots els valencians".

   Al seu juí, la qual cosa el Govern necessita és una major agilitat en els pagaments, aprovar exempcions fiscals als afectats i activar un Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA) extraordinari per a la Comunitat Valenciana que "permeta afrontar el futur immediat amb més garanties".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press