Detingut a Alemanya un ciutadà iraquià acusat de planejar un atac jihadista contra una església a Bremen

Archivo - Arxiu - Agents de Policia a Alemanya.
Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbil - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 17 septiembre 2026 16:05

   MADRID, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -

   Les autoritats d'Alemanya han informat de la detenció d'un ciutadà de l'Iraq, acusat d'establir una cèl·lula jihadista a Alemanya que va adquirir un arma de foc i planejava atacar una església a Bremen, en el nord-oest d'Alemanya.

   En concret es tracta d'un ciutadà identificat com Gailan Al-M, al que la Policia va detenir en el districte de Barnim, a Brandenburg, en l'est d'Alemanya acusat de "intentar constituir una organització terrorista", context en el qual se li imputa la preparació d'un acte de violència greu així com infraccions respecte a la tinència d'armes.

   En un comunicat, la Fiscalia germana ha assenyalat que el detingut "comparteix la ideologia islamista radical de l'organització terrorista estrangera Estado Islàmic" i en la primavera passada tant ell com altres persones van estar planejat atacs en sòl alemany contra centres cristians.

   "Ja havia adquirit un arma de foc i havia inspeccionat una església a Bremen, que pretenia que fóra el primer objectiu del grup. Gailan Al-M.", ha informat.

   La Fiscalia explica que el detingut va aconseguir reclutar a una segona persona, encara desconeguda, si ben els intents d'afegir a més persones a la cèl·lula van fracassar.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press