Detingut el gerent d'una empresa i un empleat per contractes d'electricitat fraudulents

Archivo - Dos detinguts acusats de robar 690 euros d'un comerç després d'amenaçar a l'empleat amb un ganivet
POLICÍA NACIONAL - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 23 marzo 2026 11:21

   ALACANT, 23 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat alacantina d'Elda a dos homes de 22 i 27 anys acusats de realitzar contractacions fraudulentes d'electricitat a nom d'una persona sense el seu consentiment per a habitatges situats en diferents punts de la geografia nacional que no eren de la seua propietat.

   Els fets van ser posats en coneixement de la Policia Nacional per un veí d'Elda, qui va denunciar que rebia telefonades d'una empresa de pre cobrament i li reclamava un deute d'uns 700 euros contreta amb una comercialitzadora d'electricitat, relativa a cinc contractes de llum per a habitatges desconeguts per complet per a ell i que es trobaven repartides per tota la geografia nacional.

   La víctima manifestava en la seua denúncia que, després de les telefonades rebudes, va realitzar gestions particulars pel seu compte i va esbrinar que les seues dades estaven immerses en una llista d'impagaments, per la qual cosa va decidir interposar una denúncia en la Policia Nacional.

    Així doncs, agents encarregats del cas de la Comissaria d'Elda-Petrer, sobre les contractacions, van esbrinar que totes elles s'havien realitzat al febrer de l'any 2025 per un mateix comercial a través d'una empresa situada a Alacant, col·laboradora al seu torn de la subministradora d'electricitat, la qual els va abonar les comissions corresponents figurant com a concepte el nom de la víctima i els habitatges destinatàries del subministrament elèctric.

    Pel que fa als habitatges per a les quals s'havien contractat els cinc punts de subministrament, totes elles, excepte una que es trobava a Alacant, estaven situades en localitats d'altres províncies de la geografia nacional.

    D'altra banda, la investigació va permetre saber que, a més de les dades d'identitat del denunciant, s'havien utilitzat per a la formalització dels contractes les dades bancàries d'altres persones que, en algun dels casos, guardaven algun tipus de relació amb els habitatges per a les quals s'havien fet les contractacions, si bé estes persones desconeixien tal extrem també.

CONTRACTES VIA 'SMS' PER UN CONSORT

   Quant a la manera en el qual s'havien formalitzat els contractes, va ser determinant per a establir-se la participació en els fets d'almenys dos persones, el gerent de l'empresa, i un altre treballador de la mateixa, ja que les autoritzacions havien sigut signades per 'sms' des del número de telèfon de l'empleat, qui havia de prémer el botó "contractar" quan rebia en el seu telèfon el missatge, fent-se passar pel titular del contracte.

    Este empleat va resultar treballar puntualment per a l'empresa com a autònom des del seu domicili i havia sigut ja detingut per fets similars l'any 2015.

    Tots estos indicis trobats pels investigadors van revelar que la presumpta motivació dels investigats era realitzar totes les contractacions possibles a través de campanyes comercials de captació de clients per a l'empresa subministradora del servici amb la finalitat d'obtenir el major nombre de comissions possibles.

    Finalment, els investigadors van detenir a tots dos individus com a presumptes responsables dels fets investigats i van remetre les actuacions als jutjats d'instrucció d'Alacant.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press