Dos detinguts a Alcoi d'una xarxa d'explotació sexual a dones enganyades amb futurs treballs en salons de bellesa

Imatge d'arxiu d'un cotxe de Policia Nacional
CNP
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 11 abril 2024 13:05

   Les víctimes es trobaven a les províncies de Jaén, Alacant, Gualadajara, Ciutat, Lugo i Madrid

   MADRID/ALACANT, 11 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La Policia Nacional ha alliberat 23 víctimes d'explotació sexual a les quals van enganyar amb un futur treball en salons de bellesa en un total de sis províncies, i ha detingut huit persones, dues d'elles a la localitat alacantina d'Alcoi acusades de delictes de tracta d'éssers humans amb finalitats d'explotació sexual, relatius a la prostitució i contra els drets dels treballadors, entre altres.

   En el marc del Pla de la Policia Nacional contra la tracta d'éssers humans, l'operació ha posat al descobert una xarxa criminal que presumptament es lucrava amb l'explotació sexual de les seues víctimes, una d'elles amb discapacitat intellectual, després que les enganyaren dient que tindrien un altre tipus de treball o amb condicions molt diferents, segons ha rems el cos en una comunicat.

   La investigació ha culminat amb l'alliberament de 23 víctimes d'explotació sexual en les ciutats d'Úbeda (Jaén), Alacant, Guadalajara, Alcalá d'Henares (Madrid), Lugo i Ciudad Real.

   D'altra banda, s'ha detingut huit persones a les localitats d'Úbeda (2), Alcoi (2), Guadalajara (2), Lugo (1) i Ciudad Real (1), pels delictes de tracta d'éssers humans amb finalitats d'explotació sexual, relatius a la prostitució, contra els drets dels treballadors, blanqueig de capitals, contra la salut pública i pertinena a organització criminal.

    També s'han realitzat deu entrades i escorcolls a les ciutats d'Alcoi, Úbeda, Alcalá d'Henares, Lugo, Ciudad Real i Guadalajara. S'han intervingut telfons mbils, més de 5000 euros en efectiu, substancies estupefaents tals com a cocana i 'tusi', així com documentació relacionada amb la investigació.

EREN ENGANYADES I FORADES A SOTMETRE'S

    L'organització captava les seues víctimes trobant-se a Espanya en situació irregular o en origen, fonamentalment Colmbia, a través de persones que coneixien, familiars o compatriotes.

   Les que entraven a Espanya ho feien a través dels aeroports de Madrid o Barcelona. Els implicats les enganyaven oferint un treball diferent, en el sector de salons de bellesa o cura d'ancians, o amb condicions molt diferents a les quals finalment les foraven a sotmetre's.

   Els detinguts eren els qui contactaven amb els clients a través de llocs web i convenien tots els servicis sexuals. Les víctimes no podien rebutjar-los i se'ls obligava a pagar a l'organització encara més diners en concepte d'abonament per realitzar aquestes gestions.

   L'entramat criminal obligava les víctimes a prostituir-se sota amenaces, traslladant-les amb freqüncia d'una província a una altra, la qual cosa dificultava la detecció de la seua activitat delictiva. Les controlaven amb cmeres de videovigilncia installades als pisos on les explotaven. Les dones havien d'abonar als membres de l'organització el 50% de cada servici sexual. A més, havien d'anotar cadascun d'aquests servicis en quaderns i eren forades a treballar damunt de palets, sense somier ni matals i encara que se sentiren indisposades.

   Els implicats compraven substancies estupefaents que oferien als clients. Així mateix, la investigació ha donat a conixer que la mxima responsable de la xarxa va adquirir múltiples propietats immobiliries a diverses províncies d'Espanya, i fins i tot a Colmbia, amb els diners obtinguts de l'explotació i la venda de substncies estupefaents.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press