Educació remetrà aquesta vesprada als sindicats proposades sobre tots els punts per a tornar a reunir-se este dijous

El Consell creu que en qualsevol CCAA se signaria l'acord "amb els ulls tancats" però STEPV, CCOO i UGT diferixen en temes com a ràtios

Desenes de persones es concentren enfront de la Conselleria d'Educació. ARXIU.
Rober Solsona - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 27 mayo 2026 17:01

   VALÈNCIA, 27 May. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria d'Educació remetrà esta vesprada als representants sindicals diversos documents per escrit en els quals plasmarà les seues propostes de millores sobre cadascuna de les reivindicacions del professorat amb l'objectiu que les organitzacions puguen consultar-les als seus òrgans de direcció o als docents. Ambdues parts tornaran a veure's les cares demà dijous en una nova taula que arrancarà a les 12.00 hores.

    Així s'ha decidit després d'haver-se desenvolupat hui dimecres una reunió entre administració i sindicats que s'ha perllongat des de les nou i mitja del matí i fins a aproximadament les 15.00 hores.

   "Ha sigut una reunió llarga, com és habitual, però bastant productiva. Anem a poc a poc tancant capítols", ha considerat el secretari autonòmic d'Educació, Daniel McEvoy, en declaracions als mitjans.

    En este sentit, ha recordat que ja es va signar amb dos dels sindicats --ANPE i CSIF-- l'acord de pujada retributiva i espera que "eventualment s'adherisquen les altres tres", en referència a STEPV, CCOO i UGT).

    També s'ha "tancat" el tema de simplificació administrativa, la Conselleria ha aportat una "xicoteta modificació que millora substancialment la presentada ahir sobre les ràtios" i també s'ha arribat a un "acord" en infraestructures, ha agregat. Per a McEvoy, les postures estan "bastant pròximes també" en el capítol de FP.

    Quant a les plantilles --una "línia roja" marcada per alguns sindicats--, el secretari autonòmic ha "puntualitzat" que les organitzacions "d'esquerra" parlen de l'acord de plantilles al que van arribar amb el Botànic, "però mai diuen que este acord es va signar estant el govern en funcions, quan ja havia perdut les eleccions, i mai parla tampoc que no tenia una memòria econòmica".

   "Nosaltres tenim una ordre de plantilles que té memòria econòmica i que garantix perfectament la dotació de llocs docents en els centres educatius. A més, els oferim una comissió de seguiment dels annexos d'esta ordre per a, en algun moment, si és necessària una modificació en el sentit de millorar esta ordre, estem absolutament disposats a aplicar-la", ha defensat.

    Sobre el valencià --únic tema que no s'ha abordat hui oralment--, la Conselleria assenyala que "es va arribar a llevar el bloc sencer perquè causava determinades friccions, perquè ni tan sols entre els diferents sindicats es posaven d'acord". "Ara ens han demanat que ho introduïm de nou i així ho farem", ha postil·lat.

   El secretari autonòmic ha avançat que la seua proposició "va a ser molt clara: foment de la riquesa que suposa el ser una comunitat bilingüe dins del marge que la llei ens permet". "Nosaltres no podem modificar una llei perquè som el poder executiu. Ací hi ha divisió de poders perquè és una democràcia, executiu, legislatiu i judicial", ha recordat entorn de l'anomenada Llei de Llibertat Educativa.

    Ara, l'equip de la Conselleria "va a dedicar tota la vesprada a acabar de redactar estos documents definitius". Es presentaran com a acords per separat i s'ha citat a les cinc forces sindicals per a matí a les 12.00 hores amb la finalitat de que "tinguen temps de consultar amb les bases o amb els seus comitès executius".

    El representant de la Conselleria ha asseverat que "l'acord dividit en seccions és molt bo i en qualsevol comunitat autònoma ho signarien ara mateix amb els ulls tancats". "Comprenem que l'hagen de consultar, que hagen d'estudiar-ho, però l'acord és bo per als docents, bo per al sistema educatiu, bo per a l'alumnat i bo per a cada família valenciana", ha insistit.

   Finalment, Daniel McEvoy ha expressat la seua esperança que demà mateix es puga aconseguir l'entesa i desconvocar l'atur indefinit, ja que "el que estem oferint no és ja per a tenir una vaga ara mateix en marxa, sinó per a signar, felicitar-nos i continuar treballant en pro que cada família valenciana, cada estudiant, estiguen el millor ateses que siga possible". "Estarem oberts a tenir més reunions, però esperem i desitgem que més enllà de la reunió de matí no fóra necessari", ha conclòs.

"TOT CONTINUA"

    Per la seua banda, el coordinador d'Acció Sindical de STEPV, Marc Candela, ha avançat que segurament demà sotmetran els documents a l'opinió del professorat i ha recalcat que la vaga seguix. "Tot continua; fins que el professorat no ratifique si sí o si no, tot continua", ha abundat.

   Este portaveu ha apuntat que el punt "més avançat" és de la burocràcia i que en infraestructures "pinta bé la cosa", encara que veuen algunes partides, com la destinada a centres afectats per la dana, "insuficients". Quant a les plantilles, reclamen que es recuperen les dels Acords anteriors i s'incorpore "el positiu" que té l'ordre que els va substituir.

   No obstant això, en el tema de les ràtios ha afirmat que no pot acceptar la proposta d'Educació perquè la Generalitat "no vol modificar la forqueta".

    Candela ha detallat que com l'administració està enviant l'acord "sectoralizado", els tres sindicats convocants de la vaga sotmetran les propostes a consulta també fil per randa. S'inclourà el pacte en matèria salarial.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press