VALÈNCIA, 18 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha anunciat que reforçarà el seu servici en el tram entre Aragó i Marítim per a "pal·liar els efectes adversos" de la interrupció durant l'estiu dels servicis de Metrovalencia en este corredor.
Així ho ha avançat l'Ajuntament de València en un comunicat, després que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) haja informat que interromprà temporalment la circulació entre les estacions d'Aragó i Marítim (Línies 5 i 7) i entre Masies i Bétera (Línia 1) del 27 de juny al 31 d'agost per a escometre les obres de rehabilitació i renovació de la infraestructura i superestructura del túnel que connecta ambdues instal·lacions, en el primer cas, i pels treballs del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana en l'A-7, en el segon.
D'esta forma, EMT augmentarà la capacitat de transport que cada estiu oferix la línia 32. Per a això, utilitzarà autobusos articulats de 18 metres i capacitat per a 110 persones, en comptes d'emprar, com és l'habitual, vehicles estàndard de 12 metres de longitud i capacitat per a 70 persones. A més, s'incrementarà el nombre total d'expedicions diàries.
Així mateix, el consistori ha assenyalat que, a través de la injecció de huit vehicles estàndard addicionals, s'habilitarà un recorregut curt en esta mateixa línia 32, que discorrerà entre la Plaça Porta de la Mar i el Mercat del Cabañal, per a "reforçar el servici en el tram més afectat".
L'Ajuntament ha destacat que, amb estes actuacions, "s'aconseguirà multiplicar per 3,5 vegades l'oferta actual de places en este corredor".
No obstant això, han advertit a les persones usuàries que, "en cap cas, la capacitat de transport oferida amb este reforç serà capaç d'igualar a la dels trens que deixaran de prestar servici, màxim en el període estival que per a esta línia ja resulta de gran ocupació".
Per això, han recomanat la utilització de rutes alternatives per a l'arribada a les diferents destinacions a través dels corredors que discorren per altres avingudes properes, com la dels Tarongers, la de Blasco Ibáñez o la del Port.