REMITIDA DIPUTACIÓ VALNCIA
VALNCIA, 5 Abr. (EUROPA PRESS) -
Escalante, projecte teatral de la Diputació de Valncia, i el Festival 10 Sentits portaran al Teatre Principal de Valncia la primera representació en aquesta ciutat de l'obra que va canviar el món de la dansa contempornia, segons han informat responsables d'aquesta iniciativa en un comunicat.
Així, han apuntat que 'Fase, four movements to the music of Steve Reich', de la companyia Rosas de la ballarina i coregrafa belga Anne Teresa de Keersmaeker, es representar dissabte que ve 4 de maig a les 20.00 hores al citat teatre valenci.
El teatre de la Diputació de Valncia i el Festival 10 Sentits acostaran d'aquesta manera al públic valenci "una obra mestra de la dansa contempornia". La XIII edició de la trobada de les arts vives de Valncia s'estendr amb diverses trobades per la ciutat fins al 18 de maig.
La diputada de Teatres i Joventut de la corporació provincial, Rocío Gil, ha mostrat la seua satisfacció per convertir l'Escalante en "un trampolí de la dansa més innovadora en collaboració amb el festival 10 Sentits".
Gil ha convidat a ballar "a tots els públics, no només amb aquest espectacle meravellós, sinó també amb l'obra 'Por menja tot... somnis al vol', de la companyia mexicana Flores Teatre Dansa i dirigida a xiquets i xiquetes entre 3 i 6 anys".
Per la seua banda, la directora i coordinadora artística de l'Escalante, Marylne Albentosa, ha assenyalat que aquesta pea és "una coreografia de tres duets i un sol, seguint la composició repetitiva del minimalista Steve Reich, que De Keersmaeker va desenvolupar durant els seus estudis a l'Escola Tsich d'Arts de Nova York".
"NOVA DIMENSIÓ"
Després de la seua estrena el 1982, De Keersmaeker "va sorprendre amb la seua innovació en l'ús de l'estructura de la música per a desenvolupar un moviment independent que no es limita a illustrar o acompanyar, sinó que afig una nova dimensió de dileg a la composició musical", han apuntat les mateixes fonts.
Tant la música com el ball de De Keersmaeker comencen pel principi de la fase afegint imperceptibles variacions: moviments que inicialment semblen perfectament sincrnics i gradualment comencen a discórrer i lliscar-se, resultant en un joc enginyós de canvi continu de formes i patrons.
De Keersmaeker la va interpretar fins al 2018, quan pansa a dos nous duos de ballarines, Yuika Hashimoto i Laura Maria Poletti o Laura Bachman i Soa Ratsifandrihana.
Anne Teresa de Keersmaeker va crear la companyia Roses a Brusselles el 1983 i la seua trajectria ha estat centrada en una exploració rigorosa i prolífica de la relació entre dansa i música. Amb Roses ha creat un ampli treball de cos en combinació amb les estructures musicals i partitures de diferents períodes des de música primerenca, fins a contempornia o ritmes populars.