VALNCIA, 17 Jul. (EUROPA PRESS) -
La secció de delictes d'Odi de la Fiscalia Provincial de Valncia ha obert diligncies d'investigació arran de les denúncies per la presumpta aplicació de terpies de conversió sexual d'un docent d'un collegi concertat situat a la localitat valenciana d'Alaqus.
Segons ha pogut saber Europa Press, des del ministeri públic s'han obert hui dimecres les diligncies d'investigació penal amb l'objecte de depurar possibles responsabilitats. L'encarregada de portar l'assumpte és la fiscal delegada de la secció d'Odi, Susana Gisbert.
A mitjan este mes de juliol va transcendir la denúncia de diversos exalumnos del collegie Mare Josefa Campos d'Alaqus a un docent d'este centre per presumptament sotmetre'ls a terpies de conversió sexual. Dita docent dirigix un Centre d'Orientació Familiar dioces anomenat Mater Misericordiae, situat a Valncia.
En les denúncies, desvetlades per Levante-EMV, els joves asseguraven que el professor els va sotmetre a estes prctiques. En concret, un d'ells va exposar que este docent "li va oferir una pastilla per a curar l'homosexualitat".
Després de tenir coneixement dels fets suposadament esdevinguts, la Conselleria d'Educació va anunciar que anava a posar en coneixement de la Fiscalia la denúncia per estes prctiques, prohibides per la legislació valenciana.
El secretari autonmic d'Educació, Daniel McEvoy, recalcava que "la Inspecció Educativa ha pres cartes en l'assumpte i ha elaborat un informe que és taxatiu: la llei ha de ser complida". Des del departament de Campanar precisaven que la investigació ha d'abastar tant els fets denunciats fa set anys, com les possibles continuacions fins a l'actualitat.
Per la seua banda, l'Arquebisbat de Valncia va manifestar que, a pesar que no tenir constncia que s'hagen realitzat practiques d'este tipus, anava a portar avant una investigació "sobre les actuacions que s'han conegut".
Quant al Centre d'Orientació Familiar (COF), assenyalava que no ha rebut "cap queixa de persones que hagen sigut ateses" i asseverava que el Mater Misericordiae "no és un organisme oficial de la Dicesi, sinó una associació pública de fidels, que té els seus propis estatuts".
També l'Associació Espanyola contra les Terpies de Conversió va anunciar que anava a acudir a la Fiscalia Provincial de Valncia per estos fets.