La Fundació SGAE celebra un curs de promoció i distribució musical a València

La Fundació SGAE celebra un curs de promoció i distribució musical a València
FUNDACIÓN SGAE
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 27 mayo 2025 17:35

   VALÈNCIA, 27 May. (EUROPA PRESS) -

   La Fundació SGAE, a través del Consell Territorial de SGAE de la Comunitat Valenciana, ha organitzat en la seua seu de València (Blanquerías, 6) un Curs de promoció i distribució musical, que tindrà lloc els dies 17, 18 i 30 de juny.

    A través d'esta activitat es pretén mostrar als participants una visió real i actualitzada del funcionament de la indústria musical en l'era digital, i oferir-los les ferramentes i estratègies precises per a desembolicar-se amb garanties en ella, explica l'entitat en un comunicat.

    El curs, que té una durada de deu hores, serà a càrrec dels especialistes Mónica Caballero (responsable de Comunicació de Vanana Records i de l'agència de música Goldenbeat, on treballa amb grups i artistes com a Ginebres, Karavana o Amatria) i Javier de Esteban (cofundador i CEO de l'agregador musical MusicAdders), així com d'Álvaro Oltra, director de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) a la Comunitat Valenciana, amb més de dos dècades d'experiència en la gestió de drets de propietat intel·lectual.

   A partir de la premissa que en l'actualitat el desenvolupament i èxit d'una proposta musical no depèn únicament de la seua qualitat artística, sinó d'una adequada estratègia de promoció, màrqueting i distribució, este curs analitzarà com les noves tecnologies i plataformes digitals han transformat profundament el procés pel qual els artistes i professionals del sector aconseguixen fer arribar la seua música al públic.

    D'esta manera, Javier d'Esteban analitzarà durant la seua intervenció el mercat musical digital i abordarà qüestions com els diferents models de monetización i repartiment d'ingressos, el paper de les diferents plataformes musicals o tàctiques eficaces per a augmentar el nombre de seguidors i la presència online.

    Mónica Caballero, per la seua banda, oferirà claus "precises" per a desenvolupar un bon pla de màrqueting, comunicació i promoció d'un projecte musical en l'àmbit del sector independent.

    Finalment, Álvaro Oltra abordarà els fonaments legals per a protegir les obres musicals o el treball que realitzen les entitats de gestió com a SGAE. El preu de la matrícula és de 15 euros per a sòcies i socis de SGAE, de 20 euros per a antics alumnes i de 30 euros per a la resta.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press