El jutge interroga este dijous a la directora de la Guàrdia Civil i al DAO com investigats en el 'cas Leire Díez'

La directora general de la Guàrdia Civil, Mercedes González Fernández, en la seua compareixença davant de la Comissió d'Interior, en el Senat
Gustavo Valiente - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 16 julio 2026 10:17

   MADRID, 16 Jul. (EUROPA PRESS) -

   El jutge de l'Audiència Nacional que investiga el 'cas Leire Díez', Santiago Pedraz, interroga este dijous com investigats a la directora general de la Guàrdia Civil, Mercedes González, i al director adjunt operatiu (DAO) de l'Institut Armat, Manuel Llamas.

   González declararà a partir de les 10.15 hores i després ho farà Manuel Llamas, en el marc de la investigació sobre la presumpta trama per a desbaratar causes judicials que afecten al Govern i al PSOE. En tots dos casos, el jutge els atribuïx presumptes delictes de prevaricació i obstrucció a la justícia.

   La directora de la Guàrdia Civil va ser imputada després que la Unitat Central Operativa (UCO) de l'Institut Armat apuntara en un dels seus informes que va mantenir tres reunions amb l'exmilitante socialista, que segons el jutge hauria coordinat la presumpta trama, mentre que el lideratge recauria sobre l'exdirigent socialista Santos Cerdán.

   En concret, l'UCO va indicar que hi ha constància de diverses trobades presencials entre ambdues que van tenir lloc els dies 30 de setembre del 2024, 20 de desembre del 2024 i 2 d'abril del 2025.

   "Valent-se de la relació que mantenia amb la directora general de la Guàrdia Civil i a través d'esta, en un moment donat i en el marc de les actuacions que venia desenvolupant, Leire Díez va marcar com un dels seus objectius el dur a terme 'investigacions internes' en el si de la Guàrdia Civil dirigides contra la Unitat Central Operativa", va assenyalar.

"MAI, MAI" VA INTERFERIR EN INVESTIGACIONS DE L'UCO

   Segons els investigadors, "s'ha apreciat com Leire Díez engega una sèrie d'actuacions, en les quals, mitjançant entrevistes personals amb la directora general de la Guàrdia Civil, hauria aconseguit instigar al fet que aquesta última iniciara actuacions administratives contra l'UCO".

   Després de conèixer-se l'informe, González va assegurar el maig passat en el Senat que "mai, mai" ha interferit en cap investigació de l'UCO, ni tampoc pressionat a cap agent ni participat en cap trama per a anul·lar causes judicials.

   La directora general de l'Institut Armat va admetre diverses trobades amb Leire Díez i va reconèixer que va intercanviar "uns quants missatges de Whatsapp" durant la seua etapa com a delegada del Govern a Madrid, quan Díez era directora de Relacions Institucionals de Correus.

   González va subratllar que va mantenir una trobada amb Díez al setembre del 2024, si bé va indicar que l'exmilitante "en cap moment va parlar de res relacionat amb investigacions en curs de la Guàrdia Civil.

   En una última cita en el mes de maig, Díez li va plantejar "retornar a la seua destinació" al comandant Rubén Villalba, investigat en el 'cas Koldo', alguna cosa que la directora general va dir que "va rebutjar de plànol", segons va afirmar.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press