El jutge processa a quatre exdirigents d'ETA per l'atemptat de Santa Pola del 2002 en el qual van morir dos persones

Archivo - Arxiu -  Juan Antonio Olarra Guridi, membre d'ETA en l'Audiència Nacional
POOL - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 22 octubre 2026 11:15

    MADRID, 22 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El jutge de l'Audiència Nacional Antonio Piña ha processat als exdirigents d'ETA Soledad Iparraguirre, àlies 'Anboto', a Juan Antonio Olarra Guridi, a Félix Ignacio Esparza i a Ainhoa Múgica per l'atemptat terrorista de la casa caserna de la Guàrdia Civil de la localitat alacantina de Santa Pola del 2002, en el qual van ser assassinades dos persones i va haver-hi desenes de ferits.

   En una interlocutòria al que ha tingut accés Europa Press, Piña processa a estos quatre exmembres de la banda terrorista com a presumptes autors de delictes d'assassinat terrorista, lesions terroristes i danys terroristes derivats de l'atemptat, que va tindre lloc el 4 d'agost del 2002. Estos quatre exdirigents es sumen a Mikel Albisu i Ramón Sagarzazu, que ja van ser processats a l'agost del 2024.

   En la resolució, el magistrat argumenta que després de la pràctica de les diligències acordades, "resulten reforçats els indicis racionals de criminalitat existents" contra 'Anboto', Olarra Guridi, Esparza i Múgica.

   Piña explica que Olarra Guridi i Múgica "exercien la direcció de l'estructura militar 'Otsagi'", encarregada del "control, coordinació i proveïment dels comandos operatius" de la banda terrorista, mentre que Esparza "era el màxim responsable de l'aparell logístic" i la seua tasca era l'"adquisició, preparació i subministrament dels mitjans materials empleats en els atemptats".

   'Anboto', per la seua banda, estava al comandament de l'"aparell de finances", participant "en la gestió i distribució dels recursos econòmics destinats al sosteniment de l'activitat terrorista".

   "Els informes policials i de la Guàrdia Civil incorporats a les actuacions atribuïxen a estes estructures directives la provisió dels materials necessaris per a l'execució de l'atemptat, entre ells el vehicle sostret utilitzat com a cotxe bomba, les plaques de matrícula falses i el material explosiu, elements que haurien sigut lliurats al comando Argala ja preparats des de França, sense que els autors materials disposaren d'infraestructura pròpia per a la seua elaboració o condicionament", assenyala.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press