VALÈNCIA, 17 Jun. (EUROPA PRESS) -
Un lot de màquines hidronetejadores aportades per diversos ajuntaments ha eixit esta setmana de l'Horta Sud en direcció als municipis afectats per les inundacions de la comunitat autònoma d'Aragó, amb l'objectiu que s'utilitzen en les tasques de neteja.
Este material es va desplaçar a la població d'Asuara, a través d'un comboi de Protecció Civil de les localitats valencianes de Torrent i Paiporta, coordinat per la Mancomunitat de l'Horta Sud, des d'on es farà extensiu a altres pobles, segons ha indicat l'entitat comarcal en un comunicat.
Voluntariat d'ambdues agrupacions va conduir fins a la zona amb prop de mig centenar de màquines hidronetejadores de fàcil utilització. L'agrupació de Torrent va posar els vehicles, dels quals no disposa ara com ara la de Paiporta, mentre que les màquines provenien dels magatzems dels ajuntaments de Paiporta, Alfafar i Sedaví. L'Ajuntament d'Asuara havia demanat de forma directa este tipus de material al de Paiporta durant el cap de setmana.
El president de la Mancomunitat, José F. Cabanes, ha ressaltat que han enviat la seua "solidaritat" i s'han oferit tant als municipis de Saragossa i Terol que van patir inundacions, com a la Roda, a Albacete, que també ha patit un temporal similar.
"Estem a la seua disposició per al que necessiten, igual que des del primer moment hem estat a la disposició de la direcció general d'Emergències d'Aragó", ha ressaltat.
En la jornada del diumenge, en un intent per a ajudar a la coordinació de recursos, la Mancomunitat va contactar, tant amb la directora general de Protecció Civil del Govern d'Espanya, Virginia Barcones, per a conèixer la situació en les zones afectades i traslladar la solidaritat de l'Horta Sud.
De manera paral·lela, els ajuntaments van realitzar un inventari de tot el material de neteja que mantenen en els magatzems, que va ser oferit al director general d'Emergències d'Aragó, Miguel Ángel Clavero. No obstant això, a més de la petició de les màquines hidronetejadores que van fer alguns ajuntaments, no va ser necessari traslladar a la zona afectada la resta de productes. La mateixa operació i oferiment es van realitzar per a la Roda, a Albacete.
"En els contactes d'este dimarts, ens han transmès que la situació està estabilitzada, cosa que ens alegra molt. Esperem que tinguen tota l'ajuda necessària en la reconstrucció de les infraestructures afectades", ha subratllat Cabanes.