Llorca a docents: "No som capaços de posar-nos d'acord? Doncs tenim un suspens per les dos parts"

Un grup de manifestants demana al president que "agafe el bou per les banyes" i estiga personalment a la taula de negociació

1091040.1.260.149.20260528134105
Vídeo de la noticia
El 'president' de la Generalitat parla amb un grup de docents. - EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 28 mayo 2026 13:41

   VALÈNCIA, 28 May. (EUROPA PRESS) -

   Docents i responsables d'equips directius han reclamat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que "agafe el bou per les banyes" i estiga en la taula de negociació per a arribar a un acord que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyament públic valencià, que complix ja 14 dies. Per la seua banda, el cap del Consell els ha donat "la seua paraula" que s'intentarà buscar un pacte i ha convidat a tindre flexibilitat. "No som capaços de posar-nos d'acord? Doncs tenim un suspens per les dos parts?.

   A més, quan els docents han criticat "el tarannà" de la consellera d'Educació, Carmen Ortí, i el secretari autonòmic, Daniel McEvoy, Llorca ha defensat la seua labor negociadora i ha assenyalat que ell ha nomenat el seu govern i cadascun té les seues competències. "Jo no soc Superman", ha asseverat.

    El dirigent autonòmic ha parlat durant uns huit minuts amb un grup que s'ha concentrat a les portes de la CEU UCH --on Llorca ha participat en una xarrada amb alumnes-- lluint pancartes i samarretes a favor de l'educació pública.

    A l'eixida de l'acte, el president s'ha dirigit a ells per a escoltar les seues reivindicacions. Els professionals li han demanat que "com a director d'orquestra" de la Generalitat s'implique personalment en la negociació, perquè esta situació els està "desgastant molt" i "no pot allargar-se una altra setmana". A més, han lamentat que la Conselleria d'Educació els tracte com "l'enemic", quan les millores que estan demanant són en benefici de les famílies i els alumnes. "Estem lluitant per ells", han defensat.

    Entre altres qüestions, li han exposat que l'última proposta que ha fet l'administració sobre les ràtios és "insuficient" i han insistit que Llorca ha d'intervindre perquè "l'epicentre" de la protesta està a la Comunitat Valenciana i si no s'actua s'estendrà per tot l'Estat. "No ha d'actuar com a partit, sinó com a govern. Independentment de les nostres diferències, estem en el mateix vaixell, hem de seure'ns a parlar", han demanat al president popular.

    Per la seua banda, Llorca ha coincidit que "hem de posar-nos d'acord" i ha posat en dubte el posicionament d'alguns sindicats que, malgrat estar d'acord amb alguns punts, "no han volgut firmar-los". "Ahir es va parlar de simplificació burocràtica i estàvem tots d'acord però no van voler firmar i açò tampoc ajuda".

    Igualment, ha recalcat que no vol fer amb el professorat el que, segons ha dit, va fer l'anterior govern del Botànic, que va signar uns Acords de Plantilles "sense memòria econòmica que no es podien aplicar". "Jo el que signe ha de ser perquè ho podem complir", ha asseverat. I sobre les ràtios, ha comentat que, com a pare, "clar" que li agradaria que hi haguera 15 alumnes per aula, però açò "el podem aconseguir amb el pas del temps, però en un any és impossible".

"FLEXIBILITAT"

    "Planifiquem les coses bé, anem a eixir d'alguns posicionaments que sabem que no anem a avançar i anem a tindre flexibilitat", ha sol·licitat.

    També els ha retret que s'amenace amb no constituir tribunals de correcció de les PAU o que, quan hi ha "alguna actitud que s'ha de condemnar, callen". A açò, els docents li han demanat que no faça de l'excepció la regla i han subratllat que les direccions dels centres i el professorat tenen un compromís amb l'alumnat i no l'abandonaran.

   La conversa ha transcorregut en to distès i, fins i tot, un dels docents ha bromejat en agrair a Llorca el color verd --que simbolitza la lluita per l'escola pública-- de la seua corbata. "A més, ara em vaig a Castelló", ha contestat entre riures el president.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press