Mor una persona en un bombardeig d'Israel contra un vehicle al sud de Líban

Columna de fum després d'un bombardeig de l'Exrcit d'Israel contra la localitat de Tair Harfa, al sud de Líban (arxiu)
Europa Press/Contacto/Ali Hashisho
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 23 julio 2024 18:27

    MADRID, 23 Jul. (EUROPA PRESS) -

   Almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa d'un bombardeig executat per Israel contra un vehicle als voltants de la localitat de Chaqra, al sud de Líban, en el marc dels enfrontaments deslligats fa més de nou mesos amb el partit-milícia xita Hezbolá.

   Segons les informacions arreplegades pel diari libanés 'L'Orient-Le Jour', almenys dos persones han sigut evacuades a un hospital després del bombardeig contra la furgoneta, si ben una d'elles ha mort hores després en un hospital, sense que ara com ara haja sigut identificada.

   L'Exrcit israeli ha confirmat en un comunicat publicat en la seua pgina web la seua responsabilitat en l'atac i ha assegurat que en el vehicle viatjaven "terroristes d'Hezbolá". El grup libanés no s'ha pronunciat ara com ara sobre el succet.

   Així mateix, ha indicat que diversos drones llanats per Hezbolá han sigut interceptats durant les últimes hores, si ben alguns han impactat en el nord del país, provocant diversos incendis. L'Exrcit ha recalcat que estos successos s'han saldat sense víctimes.

   Per la seua banda, Hezbolá ha reclamat l'autoria d'estos últims atacs, enmig del repunt de les tensions a la frontera al fil dels enfrontaments deslligats després de l'inici de l'ofensiva militar sobre la Franja de Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d'octubre pel Moviment de Resistncia Islmica (Hams) i altres faccions palestines.

   Durant les últimes setmanes han repuntat les tensions i el primer ministre israeli, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l'Exrcit israeli "est preparat per a una acció molt poderosa" en la frontera amb Líban. Per la seua banda, el líder del grup libanés, Hasán Nasralá, ha assegurat que si Hamás i Israel aconseguixen un alto el foc a Gaza, el grup posar fi "sense condicions" als seus atacs.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press