Clara Carrasco - Europa Press
MADRID, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -
El Govern continua treballant en mesures per a pal·liar els efectes de la guerra a Iran, que ja està disparant els preus dels combustibles i del gas, però encara no té decidit si aprovarà les primeres iniciatives dimarts que ve en la reunió del Consell de Ministres.
La vicepresidenta segona del Govern i dirigent de Sumar, Yolanda Díaz, ha avançat que l'Executiu portarà al pròxim Consell de Ministres el primer paquet de mesures, però fonts governamentals precisen a Europa Press que la decisió encara no està presa i que en Moncloa seguixen dissenyant el pla anticrisi.
Díaz és la integrant del Govern que ha donat més detalls i ha avançat que des del Ministeri de Treball que dirigix "probablement" prohibiran a les empreses els acomiadaments per causes energètiques, com ja es va fer en anteriors crisis.
També ha dit que des del Ministeri de Consum i Dret Socials de Pablo Bustinduy estan preparant mesures per a congelar els desnonaments i el preu del lloguer de vivenda, encara que ha admès que en este punt hi ha discrepàncies amb el soci majoritari del Govern, el PSOE.
Des de l'ala socialista del Govern, per tant, refreden l'anunci de la vicepresidenta segona i deixen en l'aire que l'Executiu vaja a prendre mesures immediatament, encara que repetixen que estan monitoritzant dia a dia la situació.