Músics es reuniran este dissabte a Las Cigarreras per a crear una "orquestra improvisada"

La Casa de la Música del Centre Cultural Las Cigarreras d'Alacant reunix a músics de diferents nivells per a formar una "orquestra de música improvisada".
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 16 octubre 2024 17:03

   ALACANT, 16 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), en col·laboració amb l'Ajuntament d'Alacant, celebrarà este dissabte la trobada 'Orquestra Instantània' en la Casa de la Música del Centre Cultural Las Cigarreras per a formar una "orquestra de música improvisada" amb músics "de tots els nivells".

   Així ho han assenyalat des del departament que dirigix José Antonio Rovira en un comunicat, en el qual han indicat que esta activitat pretén "incentivar la improvisació, l'escolta, la comunicació, la cooperació i el joc a partir de diverses dinàmiques musicals".

   D'esta manera, aquest 19 d'octubre a les 17.00 hores es donaran cita els músics en la Casa de la Música de les Cigarreras i les portes s'obriran al públic per al concert, que tindrà lloc entre les 20.30 i les 21.30 hores.

   Durant tres hores se celebraran els tallers a càrrec dels músics Carlos Izquierdo i Nacho García i, una vegada graduats en els estudis de la 'Universitat Instantània', posaran en pràctica l'après.

   La secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha assegurat que amb la iniciativa es pretén "impulsar la creació de noves formes d'expressió musical" i "potenciar la col·laboració entre músics de forma lúdica i el talent col·lectiu".

   Per la seua banda, la regidora de Cultura de l'Ajuntament d'Alacant, Nayma Bedjilali, ha assenyalat que l''Orquestra Instantània' ha tingut "molt èxit" en edicions anteriors i ha convidat als alacantins a gaudir d'un concert "original i únic".

   Carlos Izquierdo i Nacho García són músics interessats per "noves formes d'expressió musical". Han format part de bandes de música experimental relacionades amb la improvisació i la intervenció d'instruments electrònics. En els últims anys han impartit tallers d'improvisació, de creació de partitures gràfiques i de modificació i fabricació d'instruments, sempre amb una pedagogia "pràctica i lúdica".

   El treball d'estos professionals s'ha mostrat en festivals com a Atronador (Alicante), In-Sonora (Madrid), NUMA Circuit (Tenerife) i en institucions com l'IVAM de València i el Museu d'Art Contemporani d'Alacant (MACA), entre altres.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press