Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 15 Mar. (EUROPA PRESS) -
El president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro, ha assenyalat que la pròrroga dels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per la convocatòria d'eleccions a Catalunya "va a castigar especialment a la Comunitat Valenciana, per ser la pitjor finançada i perquè Alacant tornaria a situar-se, un any més, a la cua en inversions".
Navarro, en declaracions remeses als mitjans, ha exposat que "no és la primera vegada que es prorroguen uns pressupostos, però segueix sent una irresponsabilitat", i ha afegit que "en una empresa no s'entendria que no s'aprovaren els pressupostos ni el projecte d'inversions".
El responsable de la patronal ha recordat que, el 2023, cada valenciana i valencià va rebre 360 euros menys que la mèdia estatal i 1.156 euros menys que l'autonomia millor finançada. A això s'afig la "baixa" execució, no més del 30% del compromès en els pressupostos generals.
En aquest sentit, ha posat el focus en què hi ha infraestructures estratègiques per a la competitivitat de les empreses valencianes i el desenvolupament socioeconòmic i vertebració del territori que "no poden esperar i que, com a tal, haurien d'incloure's en els pròxims Pressupostos Generals de l'Estat".
Ha esmentat, en concret, els corredors Cantàbric i el Mediterrani; recursos per al tren de la Costa València - Alacant; l'eix ferroviari Alacant-Elx; la segona pista de l'Aeroport d'Alacant- Elx- Miguel Hernández i l'ampliació de l'aeroport de Manises; els accessos al port CS-22 o el desdoblament de la carretera CV-60, per exemple.
També ha afegit que Espanya està "a la cua d'inversió en innovació, digitalització" i necessita invertir més en actius intangibles.
Per tot això, la CEV ha demanat al Govern central que, "malgrat la fràgil majoria parlamentària", seguisca negociant amb la resta de grups per a intentar traure avant nous pressupostos, "més justs" amb la Comunitat Valenciana. "No fer-ho és una mostra de la feblesa i d'inestabilitat política, la qual cosa dona una pèssima imatge cap a l'exterior", ha avisat.
Finalment, ha afegit que, de prorrogar-se els comptes, el Govern "hauria de tenir l'obligació de complir amb tots els compromisos de despesa adquirits".