PP, Compromís i Vox carreguen contra Puente pel "caos ferroviari" i el PSPV al·lega una situació "puntual"

Vox presenta una iniciativa perqu Les Corts reproven al ministre per el PP diu que s'ha de demanar al Congrés

Diverses persones amb maletes a l'estació de tren de Chamartín
Matias Chiofalo - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 21 octubre 2024 13:56

   VALNCIA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El PP, Compromís i Vox a Les Corts han coincidit a carregar contra el ministre de Transports, Óscar Puente, pel "caos ferroviari" que patix la Comunitat Valenciana, al que se suma l'episodi ocorregut este cap de setmana passat, mentre que el PSPV-PSOE ha allegat que este cas concret es deu a una situació "puntual" que ha tingut a veure amb el "factor hum".

   D'esta manera ho han expressat hui dilluns, en declaracions als mitjans a Les Corts, els diferents partits després que este diumenge s'hagen vist afectades 13.700 persones per les cancellacions i modificacions de trens a causa del descarrilament d'un comboi sense passatgers el dissabte en el túnel que unix les estacions d'Atocha i Chamartín, a Madrid.

   D'un costat, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, s'ha mostrat partidari de reprovar al ministre de Transports i, encara que ha apuntat que els últims "incidents" han "coincidit en el temps", ha assegurat que els retards i les incidncies en els Rodalies de la Comunitat Valenciana "no són d'ahir mateix, sinó que els venim arrossegant des de fa molt temps".

   Preguntat per si recolzaria la reprovació de Puente si es planteja a Les Corts, ha indicat que la formació "ho hauria de parlar", encara que ha apuntat que este cap de setmana el congrés de Més (una de les tres formacions que integren Compromís) ha aprovat "per unanimitat" esta reprovació.

   Mentre, des del PP, Laura Chuliá, com a "usuria diria" de Rodalies, ha assegurat que patix "les dificultats i deficincies" del servici de transport ferroviari, la qual cosa demostra una "falta de manteniment d'infraestructures". "D'aquells fangs, estos llots", ha lamentat.

   "Al final, no podem deixar de pensar en el que tots sabem que, per desgrcia, es dedicava suposadament a fer el que era ministre de Transports del 2018 al 2021", ha lliscat la portaveu adjunta del PP a Les Corts, en referncia a José Luis Ábalos i el 'cas Koldo'.

   Sobre la reprovació d'Óscar Puente, ha assegurat que el lloc on s'ha de demanar és al Congrés dels Diputats, on "els propis socis de govern --del PSOE-- ja ho van reprovar la setmana passada, no només el PP".

PUENTE, "DE FESTA" EN PLE CAOS

   Per la seua banda, José M Llanos(Vox) ha lamentat que l'ocorregut este cap de setmana en l'alta velocitat és "una més" i per aix ha informat que la seua formació registrar este dilluns a Les Corts una iniciativa per a demanar el cessament "immediatament" de Puente, "el pitjor ministre de Transports que havíem pogut tenir", encara que "sempre es pot anar a pitjor, si deixem arrere al ministre Ábalos, de tan desgraciada memria".

   El síndic de Vox ha retret a Puente la seua "incompetncia constant" i la seua "falta absoluta de respecte i gran menyspreu a la ciutadania", després que "més de 15.000 passatgers hagen estat tirats aquest cap de setmana a Chamartín, la immensa majoria, valencians". En este punt, ha lamentat que, "curiosament, sempre sembla que el perjuí ha de recaure sobre els valencians".

   A més, ha criticat que este diumenge, mentre es vivia una situació de "caos ferroviari", el ministre Puente estiguera "de festa" a Lugo, en lloc d'"atendre immediatament les necessitats dels ciutadans", una mostra del "menyspreu" del titular de Transports.

   També ha denunciat la "incompetncia" de Puente amb la falta de "manteniment preventiu" de les infraestructures, perqu "no es destina els diners suficients per a la seua renovació", i ha enlletgit al ministre que diga que el sistema ferroviari té "algun problema" quan, per a Vox, "el problema és el propi senyor Puente".

CAUSES "MOLT CONCRETES"

   No obstant aix, el síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assegurat que el "caos ferroviari" d'este cap de setmana ha tingut "unes causes molt concretes" que s'han sumat a uns fets "que no estan previstos" i que han provocat "una situació imprevista".

   "Una situació puntual, que a més és sobrevinguda i que té a veure amb el factor hum en el sentit més ampli no és objecte i no ha de donar lloc a la reprovació del ministre", ha argumentat.

   En este context, ha reivindicat el treball "molt important" del Govern d'Espanya en matria ferroviria i ha defensat que a la Comunitat Valenciana "mai s'ha invertit tants diners com des que est el govern de Pedro Sánchez".

   "No ho dic jo, aix ho ha dit el propi president de la Generalitat, que s'ha congratulat que hi haja un bon dileg i una bona coordinació entre el Govern d'Espanya i la Comunitat Valenciana en matria ferroviria", ha assenyalat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press