Alejandro Martínez Vélez - Europa Press - Archivo
MADRID, 9 Ene. (EUROPA PRESS) -
El PSOE considera que la declaració del líder nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo, davant de la jutgessa que investiga les morts en les inundacions a Valencia a l'octubre del 2024, demostra que va mentir sobre les seues comunicacions amb l'expresident autonòmic Carlos Mazón el dia de la tragèdia i exigix el seu cessament.
Este mateix divendres Feijóo ha declarat durant més de cinc hores de forma telemàtica i va dir que va estar informat en temps real des que va contactar amb Mazón a les 19:59 hores del 29 d'octubre, amb qui va intercanviar una vintena de missatges al llarg de les hores següents.
El PSOE considera que Feijóo ha admès que no sabia on es trobava Mazón "durant les hores més crítiques" de la dana i al seu juí això suposa que "ha descartat haver estat informat 'en temps real'", tal com va assegurar al principi.
Els socialistes consideren que ha mentit i per tant demanen al PP que li acomiade perquè el propi Feijóo va dir que si mentia, els seus propis companys havien d'expulsar-li del partit.
El PSOE recrimina a més que, en virtut dels missatges que va intercanviar amb Mazón aquell dia, Feijóo només va estar preocupat per "el relat" mentre "es perdien vides". "Ni gestió, ni coordinació ni humanitat, sol càlcul polític", retrauen.
Aprecien a més que segons la documentació coneguda, Mazón va reconèixer l'existència de víctimes mortals en missatges dirigits a Feijóo "hores abans del que després va sostenir públicament" i per tant "queda acreditat que també va mentir".