La reserva hídrica dels embassaments del Segura cau cinc dècimes fins al 19,5% i els de el Xúquer augmenten al 51,8%

Mapa de la reserva hídrica
MITECO
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 25 febrero 2025 15:03

   VALÈNCIA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Els embassaments de la conca del Segura han disminuït de nou la reserva hídrica, cinc dècimes menys que la setmana anterior, i actualment es troba en el 19,5 per cent de la seua capacitat, la qual cosa suposa la menor proporció al conjunt d'Espanya. En el cas de la reserva del Xúquer, han tornat a incrementar la reserva hídrica, una dècima més que fa set dies, i se situa en el 51,8%.

   Així ho indiquen les dades publicades hui pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat les conques del vessant atlàntic.

   Els embassaments de la conca del Xúquer emmagatzemen actualment 1.473 hectòmetres cúbics (hm3) --dos més que la setmana prèvia-- i estan per damunt dels 1.400 hm3 de reserva que hi havia a hores d'ara de l'any passat, i també superior als 1.378 hm3 de mèdia dels últims deu anys.

   Quant a la conca del Segura, compta amb una reserva de 222 hectòmetres cúbics --sis menys que la setmana anterior--. Continua per damunt dels 212 hm3 de l'any passat, però se situa per davall de la mitjana dels últims deu anys, que és de 396 hm3.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press