La reunió de la direcció mundial de Ford i UGT sobre Almussafes acaba de forma "positiva i constructiva"

Archivo - Arxiu - Peces en la fàbrica de Ford a Almussafes, València, Comunitat Valenciana (Espanya)
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Publicado: miércoles, 27 marzo 2024 18:37

   VALÈNCIA, 27 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La reunió mantinguda aquest dimecres entre la direcció mundial i europea de Ford i el sindicat UGT per a abordar el futur de la fàbrica d'Almussafes ha conclòs "d'una manera positiva i constructiva", segons un comunicat del sindicat.

   De fet, l'organització sindical ha avançat que aquest dijous al matí es farà públic un comunicat oficial conjunt de Ford Europa i el Comitè d'empresa Europeu, també present en la trobada.

   UGT, majoritari en la fàbrica valenciana, s'ha reunit aquest dimecres amb la direcció mundial de Ford, una trobada a Dunton (Anglaterra) en el qual han participat directius com el president global de la signatura, Jim Farley, i representants sindicles europeus com el president del Comitè d'empresa de Ford a Almussafes, Carlos Faubel (UGT).

    S'esperava que aquesta reunió fóra clau per a concretar l'avançat pel vicepresident de Ford Europa, Kieran Caghill, en una reunió amb el sindicat el passat mes de febrer, en la qual va traslladar que la companyia estava "treballant en una alternativa per a solucionar el problema" que s'ha originat en la factoria davant de la incertesa que genera el cotxe elèctric en l'actualitat. L'assignació de vehicles híbrids ha sigut la principal aposta dels representants d'UGT com a solució fins que no arribe l'electrificació.

   La fàbrica d'Almussafes ha ampliat l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que té en vigor fins al pròxim 19 d'abril, que afecta a un màxim de 700 persones al dia en les plantes de vehicles, a causa que el llançament del model Kuga no augmentarà la seua producció per "problemes de proveïdors" fins a aquest dia. A això se suma que el 17 d'aquest mes serà l'últim dia de producció de la furgoneta Transit.

LA INCERTESA DAVANT DE L'ELECTRIFICACIÓ

   La factoria ha fet front des de fa mesos a la incertesa sobre l'arribada de les inversions necessàries per a produir els vehicles elèctrics de la signatura de l'oval. La fàbrica valenciana va ser triada el 2022 per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, però les inversions necessàries per a açò no s'han materialitzat ni anunciat i el passat mes de novembre Ford va comunicar que ajornava "qualsevol decisió que tinga a veure amb inversions".

   Mentre no s'inicien les inversions, la fàbrica ha hagut d'ajustar la seua producció davant de la reducció de vendes. Aquest 17 d'abril Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l'únic model fins a l'arribada dels nous elèctrics és el Kuga.

    En principi, l'electrificació havia d'assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys a Almussafes i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l'electrificació. L'adjudicació a Ford no va evitar que s'haguera de redimensionar la plantilla amb un ERE que ha afectat a 1.124 treballadors.

   La fàbrica de Ford a Almussafes no és l'única que ha patit aquesta incertesa, també la seua indústria auxiliar. El passat octubre, el president del Clúster d'Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (Avia), Francisco Segura, va admetre que "el retard dels nous vehicles elèctrics" estava "causant problemes, sobretot d'ocupació, de visió, de perspectiva i de veure quin va a ser la planificació de la producció", encara que va rebutjar "generar alarma" sobre els efectes de les baixades i parades de producció.

   La companyia s'ha presentat a les dues línies de la nova convocatòria del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC II). El Ministeri d'Indústria ha adjudicat 37,6 milions d'euros procedents de la línia de bateries per a establir una planta d'assemblatge de bateries en la fàbrica d'Almussafes i Ford també ha sol·licitat les ajudes destinades a la cadena de valor del vehicle elèctric.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià