Rovira: "Si hi ha més matriculats en les EOI posarem més unitats, però els valencians no van a pagar unitats buides"

Afirma que hi ha "classes fantasma" amb 221 grups amb menys de cinc alumnes i rebutja que els ajustos siguen "una gran tragdia"

El conseller José Antonio Rovira en Els Corts
José Cuéllar - CORTS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 16 mayo 2024 13:19

   VALNCIA, 16 May. (EUROPA PRESS) -

   El conseller d'Educació, José Antonio Rovira, ha assegurat, sobre la reducció d'oferta en les escoles oficials d'idiomes (EOI), que hi ha "classes fantasma" en "221 grups amb cinc o menys alumnes". "Si es matricula més gent, posarem més unitats, per els valencians no van a pagar unitats buides", ha recalcat, al mateix temps que ha acusat l'anterior govern del Botnic de no reduir l'oferta abans de les passades eleccions a pesar que "les prpies EOI diuen que sabien que era excessiva".

   Rovira (PP) ha respost així a preguntes de PSPV i Compromís en el ple de Les Corts, al qual han assistit alumnes i professors de les EOI després de celebrar una concentració contra les "retallades" en aquests centres d'ensenyaments.

    Segons ha exposat el titular d'Educació, quasi la meitat dels grups de les EOI estaven per davall de les rtios mínimes establides: "21 grups amb zero alumnes matriculats, 12 amb un sol alumne, 35 amb dos, 41 amb tres, 60 amb quatre i 52 amb cinc". "És com un ensenyament a la carta", ha illustrat.

   En total ha assegurat que hi havia més de 37.000 places sense cobrir, un 40% del total, un percentatge que en idiomes com ara el finés o romans aplegava al 80%, segons les seues xifres.

   Parallelament, ha sostingut que durant el curs 2022-2023 un ter dels alumnes van abandonar el seu ensenyament en les EOI. "Vosts fan una oferta disparada, es matricula prcticament la meitat i, a més, un ter abandona els estudis. Qu bé ho feien", ha llanat a l'oposició.

   Davant d'aquesta situació, ha explicat la decisió de "ajustar una mica l'oferta a la demanda i a les dades reals de matriculació": "L'única cosa que hem fet és realitzar algunes modificacions en idiomes que clarament no són de l'inters de la ciutadania".

   Rovira ha rebutjat així que siga una "gran tragdia" per a les EOI "suprimir 9.000 places de les quasi 40.000 vacants", la qual cosa no suposa "ni una quarta part".

"MERCENARIS DE LA CORRECCIÓ"

   A més, ha garantit que s'acabar amb la "ingerncia" de correctors externs, "coneguts dins de les escoles com a mercenaris de la correcció", per a la certificació de les proves de valenci.

   "Vosts han utilitzat professorat extern de Secundria: 362 correctors externs que han cobrat 655.000 euros", ha apuntat a l'oposició, i ha criticat que "en la Plataforma d'Ensenyament Públic estaven calladets".

   Respecte a l'educació a distncia, el conseller ha assegurat que el curs passat va haver-hi 11.600 sollicituds i només es van atendre 5.900, mentre a partir d'ara s'oferir la virtual i semipresencial amb l'objectiu de "arribar a un segment de població més ampli amb dificultats d'accés".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press