Salomé Pradas i el president de la Diputació de València, citats de nou en el Congrés per la dana

Archivo - Arxiu- L'exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana Salomé Pradas.
Carlos Luján - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 15 septiembre 2026 18:59

   MADRID, 15 Sep. (EUROPA PRESS) -

   La comissió del Congrés que investiga la gestió de la dana que va deixar 232 morts, la majoria a València el 29 d'octubre del 2024, ha decidit tornar a recaptar el testimonio de la llavors consellera de Justícia i Interior i responsable d'Emergències, Salomé Pradas, i del president de la Diputació de València, Vicent Mompó, el dilluns 28 de setembre.

   Este òrgan, que presidix la socialista Carmen Martínez ja va acordar la setmana passada citar per segona vegada a l'expresident de la Generalitat i encara diputat autonòmic Carlos Mazón, que està convocat per a pròxim dilluns.

   I en la mateixa sessió s'escoltarà per primera vegada al secretari autonòmic d'Emergències Emilio Argüeso, imputat en la causa penal junt amb la qual fora el seu superior, la consellera Pradas. La comissió ja havia cridat a Argüeso el passat mes de gener, però va excusar la seua presència en el Congrés al·legant que estava de baixa.

   La Mesa de la comissió, on tenen majoria el PSOE i Sumar, ha tornat a reunir-se este dimecres per a fixar noves compareixences i, segons han informat fonts parlamentàries, els grups que conformen el Govern de coalició han optat per repetir les de Pradas i Mompó.

28 DE SETEMBRE

   Així, el pròxim 28 de setembre al matí s'ha convocat a Mompó, qui ja va ser interrogat en el Congrés el 24 de novembre del 2025. Els grups han decidit tornar a recaptar el seu testimonio després que la jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal qüestionara en una interlocutòria la versió que va oferir en la seua segona declaració com a testimoni en el jutjat.

   En aquella testifical Mompó va assegurar que no recordava que el dia de la riuada l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, li advertira de la situació del barranc del Poyo ni tampoc que ningú parlara d'això en el Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi). Segons Folgado, ella li va avisar sobre les 18 hores que el barranc del Poyo estava "desbocat" al pas per la seua localitat.

   En una interlocutòria dictada este estiu, la jutgessa va subratllar que les dos vegades que va passar pel jutjat Mompó va sostenir que en el Cecopi només es va parlar de risc en la presa de Forata, quan s'han recaptat "abundantísimas proves" que desmentixen esta afirmació.

   En les ultimes setmanes Mompó ha protagonitzat un enfrontament amb els socialistes valencians en ratllar a la ministra Diana Morant, candidata a la Generalitat, de "lameculos" del president Pedro Sánchez.

   El mateix dia 28, a la vesprada, compareixerà Pradas, qui ja va fer el propi el passat el 15 de desembre. Encara que va anunciar que no contestaria acollint-se al seu dret a no declarar per estar investigada, al final va accedir a respondre algunes preguntes i va acabar admetent que es van cometre "fallades" abans i durant el dia de la dana --com la falta de regulació sobre l'enviament de l'Es-Alert--.

   Pradas també va negar que fóra el Govern autonòmic el que va demanar que es retiraren els bombers forestals que en aquella jornada van estar en el Barranc del Poyo.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press