Starmer anuncia la seua dimissió com a primer ministre de Regne Unit

El primer ministre de Regne Unit, Keir Starmer, ix de Downing Street.
Europa Press/Contacto/Phil Lewis
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 22 junio 2026 11:15

    MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -

    El primer ministre de Regne Unit, Keir Starmer, ha anunciat este dilluns la seua dimissió com a primer ministre, després d'assenyalar que ha escoltat el qüestionament intern al seu lideratge del Partit Laborista, després de mesos de critiques i polèmiques que han posat fi a la seua etapa després de guanyar les eleccions al juliol del 2024.

   "La pregunta que es planteja ara el meu partit és si soc la persona més adequada per a liderar-nos de cara a les pròximes eleccions generals. He escoltat la resposta del meu grup parlamentari a esta pregunta i l'accepte de bon grat", ha expressat en un missatge a les portes de la seu de Govern en Downing Street.

   Segons ha dit, totes les decisions que ha pres sempre han buscat "anteposar" l'interès de Regne Unit. "Per això vaig a dimitir com a líder del Partit Laborista", ha indicat.

   "Este matí he parlat amb La seua Majestat el Rei per a informar-li de la meua decisió", ha afirmat.

   Starmer ha travessat este cap de setmana un crucial període de reflexió junt amb família en la seua residència campestre de Chequers enmig dels rumors sobre la possibilitat de renunciar, capitulant a setmanes de pressions, ministres inclosos, perquè deixe el càrrec i aplane el camí a unes primàries.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press