Sunak dimitix com a líder del Partit Conservador després del desastre electoral

Rishi Sunak
Danny Lawson/PA Wire/dpa
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 5 julio 2024 12:15

   MADRID, 5 Jul. (EUROPA PRESS) -

   El primer ministre sortint de Regne Unit, Rishi Sunak, ha anunciat hui divendres que abandonar el lideratge del Partit Conservador després del desastre de la formació en les eleccions generals del dijous.

   Així ho ha fet saber Sunak durant el seu discurs de dimissió a la porta del número 10 de Downing Street, abans de dirigir-se al palau de Buckingham per a fer-la efectiva davant del rei Carlos d'Anglaterra.

   En un escarida compareixena de cinc minuts, Sunak ha comenat demanant "perdó" al país i reconeixent que el poble britnic ha enviat el "clar missatge" que "el Govern britnic ha de canviar".

    "Accepte tota la responsabilitat per esta derrota", ha declarat Sunak abans d'estendre la seua disculpa als seus companys conservadors. Davant d'esta situació, Sunak ha anunciat així que "abandonar el lideratge del partit" encara que no "de manera immediata" sinó "quan tots els arranjaments formals per a triar successor estiguen preparats".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press