MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
El Tribunal Suprem ha condemnat a l'exministre de Transports José Luis Ábalos a 24 anys de presó, al seu exasesor Koldo García a 19 i a l'empresari Víctor de Aldama a quatre i mig per irregularitats en la compra de mascaretes en la pandèmia.
Així ho ha decidit per unanimitat el tribunal de la Sala penal en una sentència, recollida per Europa Press, després de la celebració del judici contra els tres acusats durant els mesos d'abril i maig, que es va estendre durant 14 jornades.
La Fiscalia Anticorrupció demanava penes de 24 anys de presó per a l'exministre, 19 i mig per al seu exasesor i 7 per a Aldama. Per la seua banda, les acusacions populars que va encapçalar el PP reclamaven 30 anys per a l'exministre i el seu exasesor, que es troben a la presó provisional des del novembre passat, mentre que per a l'empresari sol·licitaven cinc anys.
Durant el juí, tant Ábalos com el seu exasesor es van declarar innocents dels fets que se'ls acusava i van demanar la seua absolució, mentre que Aldama va reconèixer haver participat en els delictes de suborn passiu, organització criminal i aprofitament d'informació privilegiada.