VALNCIA, 15 Mar. (EUROPA PRESS) -
Un total de 88 persones han sigut ateses per lipotimia durant la quinzena masclet de les Falles de Valncia a la Plaa de l'Ajuntament.
La Creu Roja ha realitzat 104 actuacions en el tret de la masclet d'aquest divendres, que arranca els dies grans de les festes josefinas.
D'elles, la majoria --fins a un total de 88-- han correspost a lipotimias. Cal recordar que, d'acord a la previsió de l'Agncia Estatal de Meteorologia, les Falles d'enguany es van a desenvolupar en dies calorosos i amb temperatures que poden aconseguir els 30 graus dilluns que ve.
A més, s'han registrat tres persona ferides i nou que han patit atac d'ansietat, segons el balan facilitat.
Creu Roja acumula un total de 352 atencions durant primers actes organitzats per l'Ajuntament de Valncia per a les Falles 2024. El dispositiu sanitari de l'entitat afronta "els dies més importants de les festes grcies a la mobilització de més de 200 voluntaris i voluntries de l'rea de Socors", subratllen.
Aquesta labor ha rebut avui el reconeixement de les Falleres Majors 2024 de Valncia, María Estela Arlandis i Marina García, i les seues respectives Corts d'Honor, que han conegut d'a prop l'ampli desplegament de Creu Roja en cada masclet de la Plaa de l'Ajuntament.
En la seua visita han sigut ateses per la presidenta de Creu Roja Espanyola, María del Mar Pageo, el president de Cruz Roja a la Comunitat Valenciana, Rafael Gandia, el president provincial de Creu Roja a Valncia, Juan José Collado, i la presidenta local de Creu Roja a Valncia, Nieves Dios.
Creu Roja estar present en un total de 38 actes fallers de la ciutat de Valncia, un operatiu que desplega diriament en cada masclet a unes 80 persones entorn de la Plaa de l'Ajuntament, a més de 5 ambulncies, un Centre Mbil d'Operacions, 1 PAS (Lloc d'Assistncia Sanitria) i l'obertura de dues postes sanitries.
La labor de Creu Roja, que es realitza en "plena coordinació" amb l'Ajuntament de Valncia, s'intensifica amb els castells de focs artificials, lliuraments de premis, ofrena floral i crem. A més dels equips habituals, des de hui i fins al 19 de mar s'incorporen 15 persones voluntries amb formació i experincia en serveis preventius procedents de Madrid, Navarra, Andalusia, Extremadura, País Basc i Murcia.
Durant els primers actes vinculats a les Falles 2024 s'han ats a un total de 352 persones a causa de patologies amb carcter lleu. La majoria de les intervencions han sigut lipotimias (179), seguides per diferents causes entre cardiopaties, esquinos, digestives i intoxicacions (114), cos estrany en ulls (23), ferides (26) i cremades (10). Les ambulncies de Cruz Roja han realitzat 23 trasllats a hospitals a causa de 7 lipotimies no recuperades i 16 a altres incidncies.
ALTRES PUNTS DE LA PROVÍNCIA
A més, Creu Roja mantindr dispositiu sanitari en un total de 81 actes fallers a tota la província, amb presncia a Gandia (24), Oliva (8), Tavernes de Valldigna (1), Torrent (10) i Valncia (38). Són serveis preventius coordinats amb els diferents ajuntaments per a vetlar per la seguretat de la ciutadania durant les celebracions de les Falles 2024.
Cruz Roja recomana acudir a les mascletaes amb roba lleugera, hidratar-se i cobrir-se el cap. En coordinació amb el Collegi d'ptics i Optometristas de la Comunitat Valenciana, la directora de la qual María José Andreu s'ha acostat avui al dispositiu sanitari, Creu Roja vol incidir en la prevenció de lesions oculars, per al que es recomana extremar les precaucions en l'ús de focs artificials utilitzant ulleres protectores.