Trump amenaça a Iran amb destruir el que queda en peus si no s'aconseguix un acord i obri l'estret d'Ormuz

Donald Trump, president d'Estats Units.
Will Oliver - Pool via CNP / Zuma Press / Contacto
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 30 marzo 2026 14:34

   MADRID, 30 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El president d'Estats Units, Donald Trump, ha amenaçat este dilluns a Iran amb destruir tot el que queda en peus, inclosa l'illa de Jark, des de la qual el país persa exporta la major part dels seus hidrocarburs, si no s'arriba a un acord ràpid i si l'estret d'Ormuz continua tancat a la navegació.

   Trump ha assenyalat que si bé s'han aconseguit "grans avanços" en el diàleg amb este "nou i més raonable règim" iranià, posa en dubte que puga aconseguir-se un acord ràpid, a uns dies que s'alce la suspensió dels atacs contra les centrals elèctriques a canvi de la reobertura de l'estret d'Ormuz.

    "Si per alguna raó no s'arriba a un acord ràpid, la qual cosa és probable, i si l'estret d'Ormuz no s'obri immediatament, conclourem la nostra benvolguda 'estada' a Iran destruint per complet totes les seues centrals elèctriques, pous petrolífers i l'illa de Jark", ha amenaçat el president d'Estats Units.

   Trump ha afegit que "possiblement" també destruiran les plantes dessalinitzadores, que "deliberadament" encara no han tocat, segons ha escrit en la seua plataforma de xarxes socials.

   "Això serà en represàlia pels nombrosos soldats i altres persones que Iran ha massacrat durant els 47 anys de 'Regnat del Terror' de l'antic règim", ha conclòs el president nord-americà.

   En les últimes hores, les autoritats iranianes han tornat a negar que s'hagen produït contactes directes amb el Govern d'Estats Units i han posat en dubte que el president Trump tinga un interès real per aconseguir qualsevol acord.

    El portaveu del Ministeri d'Assumptes exteriors d'Iran, Esmaeil Baqaei, sí ha confirmat contactes a través de tercers, encara que ha lamentat que les primeres propostes que han arribat des de Washington no són raonables.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press