CASTELLÓ 4 Jul. (EUROPA PRESS) -
Entre un 21 i 22% de la docència de la Universitat Jaume I (UJI)s'impartix en valencià, tot i que hi ha titulacions com Química o Magisteri en les quals el percentatge és molt elevat, mentre que altres com Dret o Ciències del Treball que és zero, segons ha explicat este dilluns la vicerectora de Cooperació i Relacions Internacionals, Inmaculada Fornanet.
Fortanat, al costat del rector de la UJI, Vicent Climent, han informat en roda de premsa de les accions específiques que portarà a terme la universitat de Castelló dins del pla de política lingüística comú que s'ha aprovat per a desenvolupar les polítiques lingüístiques de les cinc universitats públiques valencianes per als pròxims anys.
Segons ha explicat el rector, "és important este document marc els principals objectius del qual són augmentar l'ús del valencià en les activitats universitàries; que els estudiants aprenguen el coneixement de llengües, en concret el valencià, el castellà i l'anglés; i fomentar la convivència d'estes tres llengües".
A més, ha destacat els dos eixos d'actuació d'este pla, referits al professorat, persones administratiu i alumnes "per a aconseguir que siguen més plurilingües els membres de la comunitat universitària", i l'augment de la cultura multilingüe en totes les activitats universitàries.
Alhora, Climent ha destacat l'"aposta" de la UJI per la llengua pròpia, "impulsant més el seu ús", així com per la internacionalització amb la potenciació de l'anglès.
Per la seua banda, Inmaculada Fortanet ha ressaltat algunes de les accions pròpies que desenvoluparà la UJI dins d'este pla amb la finalitat d'augmentar l'ús actiu del valencià entre les persones, garantir el plurilingüisme dels estudiants i de les persones com a mínim en les tres llengües prioritàries o garantir el principi de seguretat lingüística en l'activitat acadèmica.
Així, està previst planificar en cada titulació les accions que facilitin l'adquisició del nivell C1 de valencià i B2 d'anglés, elaborar una guia per a la docència multilingüe per orientar els plans de multilingüisme dels graus i establir un sistema d'acreditació de les competències lingüístiques de la comunitat universitària d'acord amb estàndards reconeguts.
A més, es pretén millorar la qualitat lingüística dels textos acadèmics, augmentar el nombre d'alumnat que rep docència en valencià i en anglés, augmentar el nombre de tesis en valencià, promoure la divulgació científica en valencià i fomentar els programes d'intercanvi entre universitats de llengua catalana, entre d'altres accions.