JOSE ANTONIO ROJO / REPSOL - Archivo
UVIÉU, 19 Feb. (EUROPA PRESS) -
El presidente d'Agrupación Asturiana de Vendedores al per menor de Carburantes y Combustibles (Asvecar), Fernando Villa, denunció esti xueves qu'Asturies cunta col mayor preciu de salida de los combustibles al respeuto d'otres comunidaes autónomes, lo que ta causando "un grave perxuiciu" a la economía rexonal y podría tar provocando una perda de recaldación cimera a los 300 millones d'euros añales pal Principáu.
Dende'l colectivu encamentaron al Principáu y a los axentes sociales y económicos a estudiar les causes del diferencial de precios y a abrir un diálogu con el operadores pa correxir la situación. Asvecar quier que daquién con "capacidá de decisión" analice qué ta pasando y por qué n'Asturies el combustible ye más caru. Nesti sentíu, Villa reclamó una esplicación "coherente" y que "nun sigan metiendo la cabeza, como la avestrud, so tierra; y diciendo qu'esi ye una tema de Madrid".
En rueda de prensa celebrada n'Uviéu, Villa esplicó que les estaciones de serviciu asturianes adquieren el combustible ente 5 y 10 céntimos per llitru más caru qu'en rexones estremeres, lo que, al so xuiciu, xenera un efectu acumulativu "bien relevante" tantu en costos empresariales como n'ingresos fiscales.
Según detalló, por cada 1.000 llitros recargaos fora d'Asturies, el Principáu dexa d'ingresar el 58% del Impuestu Especial d'Hidrocarburos, que revierte na comunidá onde se viende'l productu, amás del 50% del IVA y el tramu autonómicu integráu nel impuestu. En xunto, indicó, la cuantía puede superar los 350 euros por cada 1.000 llitros, cifra que s'alza a barganal de 500 euros si se suman tolos conceutos impositivos venceyaos.
"Esmolécense enforma pola fiscalidá n'otros ámbitos, pero equí tamos perdiendo una recaldación bien importante y naide paez querer entrar no fondero del asuntu", afirmó.
IMPACTU EN TRESPORTISTES Y PYMES
Villa aseguró qu'esta diferencia de precios ta llevando a numberosos tresportistes, especialmente a grandes flotes, a recargar en comunidaes vecines como Cantabria o Castiella y Llión. "Echen lo cabal pa llegar y enllenen los depósitos fora", señaló, sorrayando qu'un camión puede recargar más de 1.000 o inclusive 2.000 llitros en cada operación.
Pa una pequena empresa de tresporte, pagar ente 5 y 10 céntimos más por llitru puede suponer un sobrecostu añal d'ente 8.000 y 10.000 euros, según los cálculos de l'asociación. "Esi dineru sale del marxe empresarial o acaba repercutiendo nel consumidor final", apuntó.
El presidente de Asvecar añedió qu'esta situación nun solo afecta a les estaciones de serviciu, que tán viendo amenorgaes les sos vientes, con consecuencies n'empléu y horarios, sinón tamién al conxuntu del texíu granible rexonal, al encarecer la loxística y restar competitividá a les empreses asturianes.
ENSIN ESPLICACIÓN
Villa denunció que los operadores mayoristes xustifiquen el diferencial en supuestos costos d'allugamientu del productu n'Asturies, pero aseguró que nun esiste una esplicación "clara y convincente" sobre por qué'l combustible resulta más caru que n'otros territorios asitiaos a apenes 200 o 300 kilómetros.
Recordó que l'asociación yá treslladó esta problemática en 2016 a distintos grupos políticos y organizaciones empresariales, ensin qu'hasta'l momentu diérase una respuesta.
"Somos una comunidá precisada de recursos y tamos dexando que se pierda recaldación por una situación que naide analiza en fondura", criticó.