El SIMPA fixa en 810 profesionales la falta d'especialistes hospitalarios n'Asturies

Archivo - Edificio de la Junta General del Principado de Asturias
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press Asturias
Publicado: miércoles, 10 diciembre 2025 20:03

   UVIÉU, 10 Dic. (EUROPA PRESS) -

   El secretariu xeneral del Sindicatu de Mélicos d'Asturies (Simpa), José Antonio Vidal Sánchez, cifró en 810 profesionales la falta d'especialistes hospitalarios n'Asturies y reivindicó más presupuestu y meyores condiciones pa los médicos.

   Vidal compareció na Comisión de Facienda, Xusticia y Asuntos Europeos na que se ta aldericando'l Proyectu de Presupuestos Xenerales del Principáu d'Asturies, nuna xornada na qu'intervienen espertos en salú y representantes de los principales colexos y sindicatos del ámbitu sanitariu. Na siguiente sesión, va ser la vez de representantes del mediu rural.

   Ente les reivindicaciones d'un colectivu que ta anguaño en fuelga, el Simpa demanda una mesa de concertación propia del sector, avanzar en modelos representativos profesionales, meyores nes condiciones llaborales de los médicos y más partíes p'atraer talentu y retenelo.

   Tocantes a les necesidaes del sector, señaló que los númberos son respigantes. Fadríen falta 810 especialistes hospitalarios, 360 especialistes d'atención primaria y 60 especialistes más en salú mental, detalló, faciendo presente la sobrecarga de trabayu de los médicos y la so sensación de que nunca se termina'l trabayu.

   Dende CSIF, el so representante Felipe Piedra punxo'l focu nel ampliu colectivu de trabayadores sanitarios y non sanitarios del Serviciu de Salú del Principáu d'Asturies (Sespa) que nun se vieron beneficiaos del alcuerdu de meyores retributivas del 2023 que nun perciben productividá amestada al númberu de pacientes nin tien asignada xornada complementaria. Pa esti gran grupu de trabayadores esiximos l'apertura d'una negociación lo más llueu y un alcuerdu específicu de meyores retributives pal inminente 2026, dixo.

   Pela so parte, la representante de la Plataforma de Médicos del Sespa, Elena González esplicó a los diputaos les condiciones llaborales de los médicos, obligaos a xornaes de 24 hores nes que non se pa de trabayar. Por eso vamos a la fuelga, reivindicó, pa dempués encetar el deterioru de l'atención primaria, con profesionales con cupos de 2.000 pacientes y axendes de 60 usuarios nuna mañana. Queremos dar una atención sanitaria de calidá, pero nun pue ser a cuenta de les nuestres vides, remarcó.

   Dende'l sindicatu d'enfermería, la so secretaria xeneral, Belén García, señaló que, magar hai meyores pal colectivu nel presupuestu del 2026, sigue habiendo asuntos pendientes como'l preciu de les nueches, la exención de guardies según la edá, un cupu p'atención primaria o meyores nos centros hospitalarios. Nesti sentíu alvirtió de que la situación n'hospitales como la Central d'Asturies (HUCA) ta convirtiéndolos en centros de mala cobertoria.

Contenido patrocinado