L'hotelera no tindrà els serveis de l'agència per no existir "instruments subjectes a qualificació" i no caldre "la seva avaluació constant"
LONDRES, 27 Ag.. (EUROPA PRESS) -
Moody's ha anunciat avui la retirada de la qualificació creditícia de la cadena hotelera Sol Meliá, actualment amb un 'avaluació' de 'Ba3', per "raons econòmiques" davant d'un probable incompliment de la cadena.
L'agència de qualificació creditícia Moody's va rebaixar ahir el 'avaluació' de Sol Meliá des de 'Baa3' a 'Ba3', a causa de a la debilitat que travessa el sector turístic i a la caiguda d'ingressos que afecta a la cadena hotelera mantenint la seva perspectiva "negativa".
Així, l'agència ha indicat que les favorables perspectives sobre el negoci són "molt poc probables a mitjà termini", tot i que ha assenyalat que tenint en compte el perfil de la companyia, amb un nivell "raonable" de reserves en el segment urbà, és probable que la cadena millori el seu deute quan les condicions de mercat s 'estabilitzin.
A principis del mes de juny, l'agència de qualificació ja va revisar el 'avaluació' de la companyia i va anunciar possibles rebaixes.
Per la seva banda, Sol Meliá ha informat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que no tindrà els serveis prestats per part de Moody's, posant així fi a la relació contractual existent entre les dues companyies.
La cadena hotelera explica que ha pres aquesta decisió a causa de la "no existència en el balanç de la companyia d'instruments subjectes a qualificació creditícia" i a "l'absència d'importància de tenir l'avaluació constant", donat el "difícil accés als mercats financers provocat per la inestable situació macroeconòmica".
Pel que fa a la qualificació actual (Ba3, en vigilància negativa), la cadena ha informat que serà conservada en el cas que la relació entre les dues companyies es reprengui en el futur.
Fonts de la cadena hotelera han indicat a Europa Press que aquesta decisió tot i que coincideixi en el temps no es deu a la rebaixa de qualificació sobre la companyia i que la relació entre les dues companyies "és bona".
Alhora, van insistir que els motius de no tenir els serveis de Moody's es deuen que no existeix deute subjecta a qualificació ni condicions per accedir als mercats financers, de manera que no es considera necessària la seva avaluació. Les mateixes fonts van recalcar que si aquestes condicions tornen a donar-se, la cadena estarà "encantada" de comptar un altre cop amb els seus serveis.
El benefici net de Sol Meliá ha caigut un 96,8% en el primer semestre de l'any, fins a 1,17 milions d'euros. Els ingressos van arribar als 544,9 milions d'euros, cosa que representa un descens de l'11,9%, mentre que el benefici brut d'explotació (Ebitda) es va situar en 85,9 milions d'euros, un 30,9% menys.
La cadena hotelera ha destacat que la crisi que afecta al sector es reflecteix "especialment" als hotels urbans, a causa de a les restriccions en les polítiques de viatges, incentius i reunions de les empreses, mentre que en el segment de vacances ve acusant les progressives reduccions en la capacitat contractada per [touroperadores] i els efectes de la depreciació de la lliura sobre el mercat emissor britànic.