Agro.- El cistell del mercat dedica més despesa a pollastre i menys a vedella per la crisi

Carne
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 21 febrero 2012 19:46

Les botigues tradicionals venen la meitat de la carn


LLEIDA, 21 Feb. (EUROPA PRESS) -

El valor de la carn de vedella al cistell del mercat --el de més quantia en carns abans de la crisi-- ha passat a tercer lloc, guanyant-li el pollastre i el porc, segons ha explicat Roberto Butragueño, analista de Nielsen, al congrés d'AECOC que se celebra aquest dimarts i dimecres a Lleida.

D'aquesta manera, de cada 100 euros gastats el 2007, 28,6 eren de boví, el 28,4 de porc i el 20,1 de pollastre, unes dades que han canviat des d'aleshores.

El 2011 el boví va passar a 23,9 euros de cada 100, perdent gairebé 5 punts de participació en el valor de les carns al cistell del mercat, mentre que el porc ha perdut menys d'un punt, i el pollastre ha passat a 24,6 euros, segons la seva anàlisi.

Butragueño ha apuntat un augment de carns no tradicionals, com el gall dindi, per les seves connotacions saludables, i de carns preparades, per la seva comoditat.

Davant d'uns 200 congressistes, l'analista de Nielsen ha assegurat que l'únic sector del consum que té una tendència positiva aquest any és el dels productes de gran consum, amb un 1,5%.

Butragueño ha xifrat en 70.400 milions el valor dels productes de gran consum del cistell del mercat, alimentació, drogueria i perfumeria i producte fresc en tots els canals de comercialització.

Ha recordat que fins al 2008 els creixements eren entre un 4 i un 5%, i que el 2009 va ser el primer any amb creixement negatiu, mentre que el 2011 es va tancar amb un petit repunt, i han estat els preus el que, segons la seva opinió, ha començat a ajudar.

"El 2009 i el 2010 hi va haver un descens del preu mitjà de la compra, amb una caiguda del 2,2% i 2,1% i aquest any anem a donar un creixement de preus entorn del 0,9%, que és un creixement lleuger que ajuda en part al creixement de la despesa dels espanyols", ha assenyalat.

Els productes carnis, carn fresca i xarcuteria són la primera partida de la despesa de la cistella de la compra, ja que suposen un 18%, 1.500 milions d'euros.

Aquest 18,5% va créixer el 2011 un 2,5%, davant del creixement en valor del cistell del mercat, de l'1,5% els productes carnis: "És una combinació segurament dels dos fenòmens de més consum i preus més alts", ha afirmat.

Butragueño ha tancat la seva intervenció assenyalant que tot i que les carnisseries i xarcuteries de barri es segueixen venent gairebé la meitat del que es comercialitza, el creixement arriba pels supermercats i hipermercats.

"Segurament, per a aquests establiments moderns de grans cadenes de distribució, el producte fresc, i en concret la carn i la xarcuteria, és fonamental pel pes que tenen al cistell del mercat i perquè guanyar fidelitat de clients", ha afirmat.