Juvé i Camps preveu créixer entre un 5% i un 10% el 2012

Bodegas Juvé Y Camps
JUVÉ Y CAMPS
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: domingo, 11 marzo 2012 13:00

BARCELONA 11 Mar. (EUROPA PRESS) -

Juvé i Camps preveu créixer entre un 5% i un 10% el 2012 respecte a l'any passat, quan la facturació dels caves va arribar als 25 milions d'euros gràcies a l'augment de les exportacions, que va permetre compensar l'atonia del mercat interior.

En declaracions a Europa Press, el president executiu de Juvé i Camps, Joan Juvé, ha explicat que aquest creixement es produeix amb "molta lluita" i la consolidació de la marca, ben posicionada en el segment d'alta gamma.

"Els últims quatre anys no han estat fàcils per a ningú. Ens hem hagut d'espavilar amb les exportacions i resistim en el mercat interior, on sí que hi ha hagut una petita disminució de les vendes", ha sostingut.

El 2011, les caves de Sant Sadurní d'Anoia van produir 3,35 milions d'ampolles, dels quals 2,85 milions van ser de cava i 500.000 de vi. Juvé i Camps va col·locar en el mercat internacional 450.000 ampolles, un 13,4% del total.

El principal mercat són els Estats Units, on es van vendre 120.000 ampolles: "No ens resulta fàcil incrementar vendes, però ho anem fent amb molta feina", ha indicat Juvé.

El president ha assenyalat que resulta més complicat vendre en els mercats anglès i alemany perquè Juvé i Camps competeix amb altres caves que tenen preus més baixos, tot i que segueixen ocupant un espai de prestigi en els establiments de categoria.

Altres mercats que van prenent força són la Xina i Rússia, on s'han venut 20.000 i 15.000 ampolles, respectivament, i al Brasil es van poder col·locar 12.000 ampolles.

Juvé i Camps també té una presència consolidada a Amèrica Llatina (Colòmbia, Veneçuela, República Dominicana i el Perú), sud-est asiàtic (Singapur) i Europa (països escandinaus, Bèlgica i Suïssa, entre d'altres).

Segons dades del Consell Regulador del Cava, el 2011 es van registrar baixades de preus del 13,3% en el mercat interior (fins a 3,892 euros per ampolla) i del 2,5% en l'exportació (fins a 3,861 euros), si bé Juvé ha sostingut que la companyia ha resistit fins ara sense augmentar-los, però a partir d'enguany es produirà una "pujada moderadíssima" a causa dels costos.

NOUS PRODUCTES

Juvé i Camps està treballant en el llançament en el mercat de nous productes, com ara un cava dolç pensat per a postres i un vi rosat pinot noir.

Les dues novetats seran presentades en el saló Alimentària, que es celebrarà del 26 al 29 de març al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, per la qual cosa es preveu que aviat se n'iniciï la comercialització.

Juvé ha indicat que han crescut en viticultura, ja que del total de les 450 hectàrees, 230 estan plantades i l'objectiu és cobrir les 300.

Després de l'ampliació de les caves a Sant Sadurní i la construcció del celler a Espiells (Barcelona), Juvé i Camps no preveu grans esforços inversors, si bé estudia potenciar l'enoturisme en uns quatre anys.

Contenido patrocinado