Agro.- Llet Nostra manté vendes de 21 milions el 2012 i ampliarà la gamma de postres

El presidente de Llet Nostra, Xavier Tubert
LLET NOSTRA
Actualizado: miércoles, 26 diciembre 2012 13:44

Demana ajuda a la Generalitat per trencar el proteccionisme de França


BARCELONA, 26 Dic. (EUROPA PRESS) -

Llet Nostra preveu tancar aquest 2012 amb una facturació de 21 milions d'euros i amb 32 milions de litres comercialitzats, fet que suposa igualar els resultats obtinguts l'any passat, i alhora treballa per ampliar la seva gamma de postres amb quatre o cinc noves referències.

En una entrevista d'Europa Press, el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, ha celebrat poder mantenir el nivell de facturació i producció malgrat la crisi i el creixement d'un 7% de la marca blanca, que ja se situa per sobre del 50%.

"En aquest context, aguantar la facturació és un resultat bo, i ens ajuda que aquest 7% que ha crescut la marca blanca hagi anat íntegrament a la nostra competència", ha sostingut el president de Llet Nostra, la primera marca de llet catalana amb una quota d'al voltant del 10%.

El juny del 2011, la companyia es va llançar al negoci dels iogurts i postres després d'un acord amb El Pastoret de la Segarra per produir a Sant Guim de Freixenet (Lleida) 15 noves referències, com iogurts naturals, de sabors, desnatats, tipus grec, líquids, a més de flams de cafè, mató, vainilla, crema i crema catalana.

Ha sostingut que aquests productes estan funcionant bé, i han permès augmentar un 30% la facturació del segment fred en comparació del 2011, tot i que la seva consolidació, segons ha dit, és un procés lent a causa que el lineal de fred està "molt i molt ben ocupat", i al fort creixement de la marca de distribució.

Algunes d'aquestes referències s'adaptaran o se substituiran per altres de noves el 2013, per la qual cosa Llet Nostra està en contacte amb dues pimes catalanes per crear cinc postres que podrien estar desenvolupats el primer trimestre del pròxim any, quan començarà la seva comercialització.

Llet Nostra, que aglutina el 25% de la producció de llet catalana i el 30% de les explotacions, preveia duplicar la facturació en cinc anys amb la seva aposta per iogurts i postres: "És una previsió molt ambiciosa, no me'n desdic i mantenim aquest objectiu, però la conjuntura no ajuda i els hàbits de consum estan canviant, per la qual cosa si es compleix al 70% ja serà un èxit".

EXPORTACIÓ

La companyia té clar que les seves arrels estan a Catalunya, i si bé el mercat espanyol no és d'interès per a Llet Nostra, sí que veu una gran oportunitat d'exportar els seus productes a França, tot i que aquest projecte és inviable actualment pel "sistema proteccionista entre cadenes i indústries" que es dóna al mercat francès.

Per aquesta raó, Tubert ha demanat a les administracions que advoquin pel lliure comerç: "Ho hem de demanar a les administracions i fins i tot a l'autonomia que pugui tenir el govern català en el futur, perquè és clar que el que fa el mercat francès és una protecció política respecte als productes lactis que vénen del sud".

Ha aplaudit els controls de qualitat i seguretat alimentària estrictes que exigeix el Govern, però ha afegit que l'administració catalana també ha de vetllar perquè "els competidors que rebenten els mercats amb productes que no estan a l'altura dels catalans no ho puguin fer".

"Si nosaltres tenim productes de qualitat, hem de tenir la facilitat per entrar en mercats que avui ens tenen vetats per trampes polític-comercials", ha sostingut Tubert referint-se al mercat francès, i ha indicat que el més important són unes regles de joc clares.

Les previsions per al 2013 passen per créixer entre un 10% i 15% en iogurts, així com per mantenir consumidors i captar nous clients en el segment de llet, tot i la caiguda del consum, que Tubert ha xifrat en un 5% aquest any.