BARCELONA 3 May. (EUROPA PRESS) -
L'empresa majorista Makro aposta per la creació de llocs de treball com model de negoci, un full de ruta que el grup està exportant, segons ha explicat el seu director general, José María Cervera, aquest dijous en unes jornades a Barcelona.
Cervera ha recordat que el grup crearà 984 llocs de treball, entre directes i indirectes, en els pròxims mesos amb l'obertura de tres nous centres a Espanya: Madrid, Alcalá de Guadaira (Sevilla) i Elx (Alacant).
L'operador de distribució majorista compleix el seu 40 aniversari a Espanya amb 37 centres oberts al país, i ha tancat 2011 amb 900.000 clients i unes vendes de 1.289 milions d'euros.
Makro està treballant en la implantació d'un nou model de negoci consistent a assessorar i informar els hostalers en el seu propi establiment de les ofertes, avantatges i solucions que els professionals poden trobar en els seus centres, i també està implementant un servei de repartiment directe fins a la porta del negoci.
Les jornades també han comptat amb l'assistència del president del Gremi de Restauració de Barcelona, Gaietà Farràs, i del president de la patronal de les pimes catalanes, Fepime Catalunya, i vicepresident de Cepime, Eusebi Cima.
Farràs ha apuntat que "la restauració ho està passant malament amb la crisi, però no és el sector que més està patint", i ha destacat el reconeixement mundial que té la gastronomia espanyola.
Cima ha fet una crida a les pimes perquè inverteixin esforços en la innovació i la internacionalització i apostin per un model de negoci sostenible.