LLEIDA 8 Abr. (EUROPA PRESS) -
Unes 22.128 persones han visitat els cellers de la Ruta del Vi de Lleida durant 2010, segons ha afirmat la presidenta de Turisme de Lleida, Montse Mínguez, qui ha presidit aquest divendres l'Assemblea de la Ruta del Vi.
Ha explicat que "aquest és un producte i un tipus de turisme molt adequat per a les comarques de Lleida, fet que demostra que en el primer any de recollida de dades hagin visitat els cellers de la Ruta del Vi més de 22.000 persones".
El repte a partir d'ara, segons Mínguez, "és focalitzar els esforços en el pla de comercialització del producte i fer créixer els membres adherits a la Ruta del Vi".
Per la seva banda, el president de la Ruta del Vi de Lleida, Tomàs Cusiné, ha manifestat que un dels objectius principals és crear sinergies entre els diferents territoris de les Terres de Lleida i impulsar, d'aquesta manera, el potencial turístic de la Ruta del Vi.
El perfil del visitant de la Ruta del Vi es correspon amb un visitant nacional resident en entorns urbans, relativament pròxim a les zones vinícoles, que busca propostes enoturístiques a partir de recomanacions i suggeriments d'amics i familiars.
Els turistes que segueixen rutes del vi es desplacen en grups petits i es decanten pel consum del vi, la gastronomia i el patrimoni, i el tipus de viatge correspon a escapades de cap de setmana i ponts o sortides d'un dia.
Aquest perfil de turista acostuma a contractar el seu viatge a través del telèfon o internet i es desplaça en cotxe i consumeix serveis molt variats que no sempre estan relacionats amb la cultura del vi.
Els usuaris de la ruta del vi tenen un nivell de despesa lleugerament superior al turista mitjà i en molts casos opten per hotels de quatre estrelles.