Agro.- Millora el coneixement sobre les virtuts de l'oli d'oliva entre els consumidors

Aceite de oliva
INTERPROFESIONAL
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: lunes, 22 agosto 2011 18:52

BARCELONA 22 Ago. (EUROPA PRESS) -

El coneixement objectiu sobre les característiques nutricionals de l'oli d'oliva ha millorat entre els consumidors, segons una enquesta que l'Institut d'Investigació i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) ha realitzat entre 400 persones implicades en la compra i preparació d'aliments de la llar de Barcelona i Madrid.

Tot i això, l'entitat ha assenyalat que aquest coneixement segueix sent escàs, i ha ressaltat que el 25% dels enquestats no diferencien entre els diferents tipus d'olis, ni els aspectes que condicionen la seva qualitat.

Alhora, ha lamentat que, en general, els espanyols donen poca importància a la conservació del producte, per la qual cosa atribueixen les possibles alteracions sensorials, sofertes durant la distribució o l'emmagatzematge a casa, al productor.

El responsable de l'estudi, Lluís Guerrero, ha destacat que entre el percentatge que ha sabut diferenciar les tipologies d'oli, la majoria s'han inclinat per aquells menys amargs i picants.

Actualment, existeixen més de 30 denominacions d'origen protegides (DOP) d'oli d'oliva verge, un ingredient bàsic en la dieta mediterrània.

Contenido patrocinado