Agro.- Moritz preveu facturar un 11% més el 2012 i arribar als 40 milions apostant per Catalunya

Posa el focus en l'expansió en ciutats europees amb llaços turístics amb Barcelona

Albert Castellón
EUROPA PRESS
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: sábado, 1 septiembre 2012 13:24

BARCELONA, 1 Sep. (EUROPA PRESS) -

El grup cerveser Moritz preveu facturar un 11% més el 2012 i arribar als 40 milions d'euros respecte dels 36 enregistrats l'any passat mantenint la seva aposta per Catalunya, que aporta el 90% del volum de negoci amb l'epicentre a Barcelona.

"El projecte està funcionant especialment bé aquest any tot i la crisi i els seus efectes en l'hostaleria", ha explicat en una entrevista d'Europa Press el director general, Albert Castellón.

El projecte encara està en fase de llançament i captant nous consumidors, per la qual cosa tot i que els mercats internacionals només suposen el 10% de la facturació del grup cerveser, l'aposta per la internacionalització és una realitat des de fa tres anys.

La cervesa es ven a 18 països, entre els quals en destaquen França, el Regne Unit, Itàlia, Alemanya, el Canadà, els Estats Units, Japó i Austràlia: "Venem amb el 'co-branding' de la marca Barcelona i ens està sorprenent com una marca catalana pot competir en aquests mercats i encaixar tan bé".

LA CERVESA DE BARCELONA

Moritz es posiciona al mercat com una cervesa premium i de Barcelona, i les connotacions que aporta la marca Barcelona en aspectes com la cultura, qualitat de vida i innovació li obren portes en mercats exteriors, però no a l'espanyol.

"Fem algun intent a València o Balears, però bàsicament el nostre mercat és Catalunya. Venem més cervesa a Austràlia que en qualsevol altre punt d'Espanya", ha sostingut Castellón, qui ha considerat curiós que la marca Barcelona vengui més fora que dins de l'Estat.

Per aquesta raó, el grup aposta per una estratègia de creixement basada en la taca d'oli i que consisteix en una expansió cautelosa: primer Barcelona, després Catalunya i fa tres anys ha començat l'aventura internacional sense oblidar les arrels catalanes.

Moritz aposta per una estratègia internacional no tant per països sinó focalitzada en ciutats amb similituds amb la capital catalana i entre les quals es genera turisme, com Londres i Berlín.

Actualment, el grup cerveser està treballant a créixer a París, on té una presència reduïda que vol augmentar a causa de la proximitat geogràfica de la ciutat francesa amb Barcelona, i prioritza ciutats europees per diversificar mercats.

Moritz, que ha fet un gran esforç inversor el 2011 amb la conversió de la seva antiga fàbrica de Barcelona en una plataforma de gastronomia, cultura i oci que ocupa 4.500 metres quadrats i en què es van invertir 30 milions d'euros, seguirà invertint aquest any en canals de distribució i nous productes: "No hem conclòs la nostra etapa inversora", ha conclòs Castellón.

Contenido patrocinado