BARCELONA 23 Feb. (EUROPA PRESS) -
Nestlé ha tancat 2010 amb una facturació de 2.209 milions d'euros, dels quals 1.826 milions són vendes a Espanya, mentre que les exportacions van sumar un total de 383 milions, segons ha informat la companyia en un comunicat.
La xifra de negoci a Espanya ha crescut un 3,2% respecte a l'any anterior, i la gamma de cafès, així com els productes culinaris, bombons, aliments per a mascotes i la nutrició clínica són els que han obtingut millors resultats.
Per la seva banda, les exportacions van experimentar un repunt del 24,7% respecte al 2009, i el 85% de les vendes es va concentrar en 10 països: França, Portugal, Suïssa, el Regne Unit, Itàlia, Grècia, Alemanya, Rússia, República Txeca i Turquia.
Per continents, Europa va concentrar el 90,5% de les exportacions a altres mercats, mentre que Àsia va absorbir un 5,6%.
Els productes més exportats han estat les diferents gammes de cafè, xocolata, Nescafé Dolce Gusto, aliments infantils, gelats i productes lactis.
INVERSIÓ DE 86 MILIONS
Pel que fa a la inversió, Nestlé va invertir el 2010 un total de 86 milions d'euros, dels quals 68 es van destinar a la producció i 18 a l'àrea d'administració i a les noves tecnologies de la informació, mentre que 4,5 milions es van dedicar en millores de la gestió mediambiental.
Una de les fàbriques que ha rebut més inversió és la de la nova planta de Nescafé Dolce Gusto a Girona, que va iniciar la seva producció a l'últim trimestre del 2009 i que el 2011 disposarà de vuit línies d'envasament, arribarà a una capacitat de producció de 1.800 milions de càpsules anuals i suposarà una inversió total superior als 100 milions d'euros.
També s'ha invertit en les fàbriques d'Araia (Àlaba) --10,3 milions--, Sevares (Astúries), Reus (Tarragona) i Valladolid.
A més, per tipus de negoci, les divisions en les quals s'ha invertit més són les de cafès, xocolates, gelats, nutrició infantil i aigües embotellades.
La companyia també ha destacat que la inversió en comunicació publicitària va créixer el 2010 un 45% respecte a l'any anterior.
Després de la incorporació de les marques de Purina al seu dossier, la companyia té com a objectiu que Nestlé Purina PetCare Espanya creixi més d'un 50% en els pròxims cinc anys.
Per la seva banda, Regió Ibèrica Nestlé, amb seu a Espanya i controladora dels mercats espanyol i portuguès, va obtenir unes vendes agregades de 2.775 milions d'euros, fet que suposa un creixement d'un 5,6%, situant-se així entre els deu primers mercats de Nestlé a escala mundial.