AMP.- Fira.- Alimentaria 2012 preveu arribar a un impacte econòmic d'entre 170 i 200 milions

Horacio González, Josep Lluís Bonet Y José Antonio Valls
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 20 marzo 2012 14:04

BARCELONA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -

El saló internacional de l'Alimentació i Begudes Alimentaria 2012, que es farà del 26 al 29 de març al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, preveu arribar a un impacte econòmic d'entre 170 i 200 milions d'euros.

Així ho ha dit el president de Fira de Barcelona i d'Alimentària, Josep Lluís Bonet, que ha apostat per la internacionalització del sector per capejar la crisi, i ha erigit el saló com una eina útil per acompanyar les empreses en aquest procés.

"L'alimentació espanyola és competitiva en el món i fent l'esforç empresarial adequat és un èxit segur", ha assegurat Bonet, i alhora ha sostingut que l'alimentació no és només la sortida a la crisi, sinó un fonament de l'economia espanyola.

Bonet ha insistit que les empreses que han fet els deures en internacionalització resisteixen millor la crisi: "Els que han fet els deures, ara tenen un avantatge competitiu evident i no només per transitar millor per la crisi, sinó perquè s'estan assegurant el futur i el futur és la internacionalització amb marca".

Alimentaria, que per primera vegada durarà quatre dies, preveu tenir 4.000 empreses --1.300 estrangeres de 75 països-- i rebre 140.000 visitants professionals, uns 35.000 d'ells de fora d'Espanya, que podran conèixer els 14 salons del certamen --12 sectorials i 2 territorials--.

El director general de la Federació Espanyola d'Indústries de l'Alimentació i Begudes (Fiab), Horacio González, ha destacat el potencial de la fira i la "grandíssima simbiosi" entre la federació i el certamen.

Ha exalçat el paper de la indústria de l'alimentació i begudes, ja que se situa amb una producció que supera els 80.700 milions d'euros, i el sector suposa un 7,6% del PIB espanyol, per davant de l'automoció, les tecnologies de la informació i la moda, i alhora manté 450.000 treballadors.

Alhora, ha assenyalat que aquesta indústria està creixent en mercats tradicionals de la Unió Europea (UE), així com també fora, en mercats com el Brasil, el sud-est asiàtic i Turquia, on les exportacions estan creixent de manera notable.

ALIMENTARIA HUB

El director d'Alimentaria, José Antonio Valls, ha destacat l'Alimentaria Hub, un espai que engloba les activitats de la fira dirigides a potenciar el caràcter innovador i multidimensional del sector per generar oportunitats de negoci: "Anem per davant en innovació i en models firals".

En aquest espai es presentaran 200 productes durant els quatre dies que dura la fira, que segons Valls, demostren les tendències i l'evolució de la indústria tenint sempre en ment al consumidor final.