L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 27 (EUROPA PRESS)
El mercat d'aliments congelats a Espanya ha crescut un 3% el 2011 en comparació de l'any anterior, de manera que dobla la mitjana de creixement del sector de l'alimentació en general i que se situa en l'1,6%.
Així s'extreu d'un estudi de la consultora Kantar Worldpanel que s'ha presentat aquest dimarts al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona en el marc d'Alimentària, i que assenyala que el 99% de les llars consumeix aliments congelats en la seva dieta habitual, els quals representen el 6% del seu cistell del mercat.
Es tracta d'un estudi presentat per part d''El mes del congelat', una iniciativa pionera a Espanya que té com a objectiu difondre les propietats dels aliments congelats, i està coordinada per Aecoc, i alhora promoguda per fabricants com Findus, Nestlé, Pescanova i Unilever, entre d'altres.
ELS CATALANS GASTEN MÉS EN CONGELATS
Els catalans gasten una mitjana de 270 euros a l'any per llar en la compra d'aliments congelats envasaments, superant així la mitjana nacional, que se situa en 248 euros anuals i molt per sobre d'altres comunitats com València i Andalusia, que dediquen 260 euros.
Tot i això, són els consumidors andalusos els que lideren pel que fa al consum en volum, amb 57 quilograms anuals per llar, seguits dels valencians (56 quilograms) i els catalans (55 quilograms), tots ells per sobre de la mitjana nacional (52 quilograms).
D'aquesta manera, Espanya se situa en cap en el consum d'aliments congelats respecte a altres països com França (37 quilograms per any) i Portugal (26 quilograms), tot i que encara hi ha potencial de creixement tenint en compte que altres països europeus, com el Regne Unit, situen la seva mitjana en els 67 quilograms.
El canal que més ha impulsat el sector ha estat el dels supermercats, i mentre les marques de distribució segueixen creixent en el gran consum, en el segment de congelats les marques de fabricant estan creixent un 53%.